וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לחייב רשויות לדווח על איכות המים

תמר נהרי

1.7.2002 / 12:18

אגודת אדם טבע ודין עתרה נגד 11 רשויות בטענה שאינן מקיימות את התיקון לפקודת העיריות; טוענת: "הציבור בישראל שרוי באפילה מוחלטת לגבי איכות מי השתיה המסופקים לו"

אגודת "אדם טבע ודין" עתרה היום לבג"ץ כנגד 11 רשויות מקומיות, בדרישה כי ימלאו חובתם החוקית וידווחו לתושביהן באופן שוטף על איכות מי השתיה המסופקים להם. העתירה הוגשה נגד 11 עיריות בלבד בשל מה שהוגדר "טעמי יעילות הדיון": מתברר שמרבית העיריות בארץ אינן עומדות בדרישות החוק לגבי דיווח על איכות מי שתיה. הרשויות הן תל-אביב, ירושלים, חיפה, באר-שבע, צפת, רעננה, נתניה, חדרה, אילת, נצרת ואום אל-פאחם.

בעתירה נטען, כי היעדר דיווח על איכות המים סותר את התיקון לפקודת העיריות שנכנס לתוקפו באוגוסט 2001. התיקון קובע, כי הרשויות מחויבות לפרסם בעיתונות המקומית מדי שלושה חודשים מידע על איכותם התברואתית של מי השתייה המסופקים בתחומן. כמו כן, מחוייבת כל עירייה לצרף מדי שישה חודשים לחשבון המים של תושביה דו"ח עדכני לגבי איכות מי השתיה המסופקים להם.

בעתירה צוין, כי על סמך מועדי הדיווח הקבועים בתיקון לפקודת העיריות, אמור היה הדיווח התלת חודשי הראשון להתפרסם בחודש נובמבר 2001, ואילו חובת משלוח הדו"ח החצי שנתי עתידה היתה להתחיל בינואר 2002. למרות שתאריכים אלו חלפו ועברו מזמן, הרי שאף לא אחת מהעיריות נגדן הוגשה העתירה, כמו גם עיריות רבות אחרות, לא עמדה בחובת משלוח הדו"ח החצי שנתי, ואילו שש עיריות (תל-אביב, ירושלים, חיפה, באר-שבע, רעננה וחדרה) פירסמו את הדיווח התלת חודשי בלבד.

עו"ד אלונה קארו-יפת מ"אדם טבע ודין" טענה, כי "הציבור בישראל שרוי באפילה מוחלטת לגבי איכות מי השתיה המסופקים לו. המצב מחמיר לנוכח ריבוי הדיווחים החמורים על איכותם הירודה של מי השתיה בארץ, ועל הנזקים הבריאותיים העלולים להיגרם כתוצאה משתייתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully