וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי לוואלה! חדשות: חטיפת הקצין - הגירסה הערבית

16.10.2000 / 11:01

"טננבאום הוא סוכן מוסד, הוא היה במשימה מיוחדת, הזריקו לו סמי הרדמה, העבירו אותו באונייה" - אלה רק חלק מהטענות המתפרסמות הבוקר בעיתונות הערבית סביב הפרשה המסתורית של חטיפת אלוף משנה במיל' אלחנן טננבאום; הגירסה הערבית - קחו גם אותה בעירבון מוגבל

מאת שי שריג

הידיעות אודות חטיפתו של איש העסקים הישראלי, אלוף משנה במילואים, אלחנן טננבאום, בן 54, תושב מרכז הארץ, החלו לזרום אתמול. בבוקר התרברב מזכ"ל החיזבללה, השיח' חסן נסראללה, כי בידי אירגונו מצוי חטוף ישראלי בדרגת קולונל, מזרועות הביטחון. הטלוויזיה הלבנונית, אן.בי.אן, הסירה מעט את מעטה החשאיות ביחס לזהות החטוף ופירסמה, מאוחר יותר בערב, את שמו המלא - אלחנן טננבאום.

העיתונות הערבית פירסמה בבוקר פרטים חדשים בנושא כשהיא מצטטת לטענתה, מקורות יודעי דבר בחיזבאללה, בעולם הערבי ואף מקור ישראלי ששוחח על הפרשה עם מספר מצומצם של עיתונאים.

העיתון הלבנוני, "א-ספיר", דיווח כי טננבאום, הינו עובד "מוסד" שעסק במשימות ספציפיות הקשורות לפעילות ההתנגדות בלבנון ולקשרי החוץ שלה. בעיתון נטען כי טננבאום נפל באותה מלכודת שהוטמנה ליחידת הקומנדו הימי לפני כשלוש שנים, באזור אינסאריה בלבנון, במסגרת פעילות מבצעית. אז נהרגו למעלה מעשרה חיילי השייטת מאש החיזבאללה וצבא לבנון. החטיפה בוצעה לפי העיתון שמצטט מקורות יודעי דבר, מחוץ לגבולות אירופה. לטענת העיתון, ממשלת ישראל יודעת היטב אילו משימות הוטלו על הקצין החטוף. העיתון מספר כי גורם בינלאומי "ניסה אתמול ליצור קשר עם החיזבאללה כדי לשאול על הקצין הישראלי שנחטף. אותו גורם גם שב ופנה לחיזבאללה בבקשה להיפגש עם שלושת החיילים החטופים בידי חיזבאללה, אולם בקשתו לא נענתה".

העיתון הערבי הבינלאומי, "אל-חיאת" מצטט גם הוא מקורות יודעי דבר בביירות, וטוען כי החטיפה בוצעה אך ורק על ידי "ההתנגדות האיסלאמית" השייכת לחיזבאללה, ללא כל גורם מתווך. לדברי אותם מקורות, טננבאום עדיין נמצא בשירות צבאי ואין כל שחר לפרסומים בישראל, לפיהם מדובר בקצין במילואים. לטענת העיתון, במערכת הביטחון בישראל נוהגים קציני מודיעין לעבוד במסגרת שירותם הצבאי גם בחברות מסחריות, בפרט בחו"ל.

לטננבאום היה שותף לבנוני ששירת בעבר בצד"ל

עיתונים ערביים אחרים חושפים מידע לגבי מקום המצאו של טננבאום. "הקצין הישראלי הובל לאחד האזורים שבהם חיזבאללה יכול לפעול בחופשיות". טננבאום, לטענתם, פעל במסווה של איש עסקים וחיפש מקורות מידע על שלושת החיילים הישראליים שנחטפו בידי החיזבאללה לפני יותר משבוע". עוד נכתב כי החיזבאללה עתיד לעבור בקרוב ל"סוגי מאבק חדשים שיפתיעו את ישראל".

בעיתון ערבי אחר נכתב כי הפעולה שביצע החיזבאללה הייתה חשאית עד כדי כך שאפילו גורמים בכירים באירגון לא ידעו על קיומה, למעט חסן נסראללה, מפקד המבצע והלוחמים שהשתתפו בו. העיתון אף מצטט מקור ישראלי בלונדון שסיפר לקבוצת עיתונאים כי טננבאום, היה בכיר במוסד. "אלחנן הגיע לדרגה בכירה במוסד, ולפני שחרורו הוא היה אחד מעוזריו של ראש המוסד". המקור הישראלי, על פי אותו עיתון, אף טען כי "טננבאום נהג לעבוד במספר מדינות ערביות, ביניהן מדינות המפרץ, באמצעות דרכון אמריקאי ובמסווה של איש עסקים".

עוד נטען כי לטננבאום סייע אזרח לבנוני ששירת בעבר בצד"ל שהתלווה אליו לעיתים בביקוריו במדינות ערב "וייתכן כי הוא זה שמסר לחיזבאללה את מסלול שליחותו האחרונה של טננבאום בחו"ל". על פי הפרסום, המקור סבור כי החיזבאללה הצליח לגייס לשורותיו את אותו לבנוני. המקור הישראלי טען עוד בשיחתו כי "החטיפה בוצעה מאחת המדינות הקרובות ללבנון וייתכן כי הוזרקו לו סמי הרדמה. הוא הועבר באונייה לאחת ממדינות האזור."

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully