וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת שוויץ חוקרת את חטיפתו של הקצין הישראלי

16.10.2000 / 8:27

דובר משרד המשפטים השוויצרי: "המשטרה מתייחסת לעניין ברצינות רבה. אם יתברר שהאיש מוחזק בשוויץ - זה עניין מסוכן"; ישראל אישרה אתמול רשמית את דבר חטיפתו של אלחנן טננבאום; ראש הממשלה הכחיש כל קשר בין החטוף למערכת הביטחון; צו איסור פירסום הוטל על הפרשה

משטרת שוויץ חוקרת בקדחתנות את הידיעות על פיהן אלחנן טננבאום נחטף על ידי החיזבאללה על אדמת שוויץ, כך נמסר מסוכנות הידיעות רויטרס.

"המשטרה הפדרלית חוקרת את העניין ברצינות רבה. גייסנו הלילה כוחות נוספים לנושא, בגלל שמדובר בנושא חמור", אמר דובר משרד המשפטים של שוויץ.

הדובר הוסיף שברגע זה אין בידי המשטרה מידע חדש בנושא. הוא מסר שהשלטונות יצרו קשר עם שגריר ישראל במדינה ושאם יוודע שהאיש מוחזק עדיין בשוויץ, יהיה זה עניין מסוכן ביותר. שמירה הדוקה הוצבה על שגרירות ישראל בשוויץ.

ידיעות שהתפרסמו אמש בשוויץ, טענו שטננבאום עבד עבור יצרניות נשק בישראל, ביניהן תדיראן ורפאל. העיתונים הוסיפו כי איש העסקים נחטף כנראה לפני 10 ימים, בלוזאן.

"שיטות עבודה שמזכירות עבודה של מאפיה"

ממשלת ישראל אישרה אמש רישמית את דבר חטיפתו ושמו של איש העסקים הישראלי, אלחנן טננבאום, שנחטף ומוחזק כנראה בידי החיזבללה. מאוחר יותר בלילה הוצא צו איסור פירסום לבקשת שירותי הביטחון הכללי, על הפרשה ועל חקירתה. נציג שירותי הביטחון הגיש לבית המשפט חומר חקירה חסוי וטען כי פירסום הפרשה עלול לסכן הן את טננבאום והן את ביטחון המדינה.

ראש הממשלה, אהוד ברק, סיפר אמש כי טננבאום כנראה פותה להגיע למקום כלשהו באירופה או למקום אחר "ונחטף משם בשיטות שמזכירות עבודה של המאפיה יותר מאשר פעולה לגיטימית ברמה בינלאומית".
ברק אף הכחיש את הידיעות לפיהן טננבאום עבד בשירותי הביטחון, "מדובר באזרח ישראלי פרטי, שאין לו שום קשר למוסדות הביטחון". ברק הבטיח כי ישראל תפעל להחזרתו של טננבאום חזרה לארץ והיא תדע "להגיב ולזהות מי בדיוק עומד מאחורי העלמותו של טננבאום", לדברי ברק.

החיפושים אחר השבוי הנוסף החלו אתמול בבוקר כאשר מזכ"ל החיזבללה, השייח' חסן נסראללה, הודיע בפתיחת הוועידה לתמיכה בפלסטינים שהתקיימה אתמול בבירות, כי אירגונו הצליח לחטוף אלוף משנה ישראלי ממערכת הביטחון. הוא הבטיח כי פרטים נוספים אודות "המבצע המסובך" יימסרו מאוחר יותר. נסראללה סירב למסור פרטים נוספים על החטוף, וכאשר נשאל השיב: "בואו נשאיר את הישראלים במבוכה".

ואכן המבוכה היתה גדולה כאשר במערכת הביטחון לא ידעו דבר על המקרה.

זרועות הביטחון החלו מיד בבדיקת הנושא, החשש היה שדבריו של נסראללה נכונים מאחר שמיוחסת לו אמינות גבוהה בנושאים אלו. בין האפשריות שנבדקו היו חטיפת קצין בשירות פעיל וחטיפת בכיר בצד"ל.
באותן שעות, במשרד החוץ נתקבלה שיחת טלפון מבן משפחה של טננבאום שטען כי הוא נעלם וכי הקשר עימו נותק בארבעה באוקטובר. למשרד החוץ הגיעו הודעות נוספות דומות מקרובי משפחה שאיבדו קשר עם יקירהם. אולם, הפירסום בטלוויזיה הלבנונית אם.בי.סי כי שמו של החטף הוא חנן טננבאום, והאישור הרישמי בערב של ממשלת ישראל, לא הותיר כל ספק כי איש העסקים שהפירסומים אודות עיסוקיו הם רבים, מוחזק בידי החיזבללה וכי הוא מצטרף למניין השבויים המצטבר שבידי הארגון. לפי עשרה ימים נחטפו שלושה חיילי צה"ל סמוך לגבול עם לבנון.

בני המשפחה: "המומים ומופתעים"

כתבתנו הלית לוי מוסיפה:

בני משפחה רבים וחברים, התקבצו אתמול, מרגע היוודע החטיפה בבית משפחתו של אלחנן טננבאום, בן 54, אב לשלושה. גורם ביטחוני שהגיע לבית המשפחה בשעות הערב, הורה להם לא לשוחח עם עדת העיתונאים שפקדה את האיזור. רק השכנים הסכימו לספר כי הם "המומים ומופתעים" מהפרשה. חלקם אף סיפרו שטננבאום נראה באזור בחודש האחרון.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully