וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: החטיפה - פעולה מאפיונרית

15.10.2000 / 19:57

ראש הממשלה אמר כי ישראל תדע איך להגיב וכי תחזיר את החטוף לארץ בהקדם; שר החוץ: "לערבים יש עניין לגרור את ישראל לעימות ערב הפסגה"

ראש הממשלה, אהוד ברק, אמר הערב כי חטיפתו של האזרח הישראלי, אלוף משנה במילואים אלחנן טננבאום, בידי החיזבאללה "מזכירה יותר שיטות של המאפיה מאשר פעולה לגיטימית".

ברק אמר כי ישראל תדע איך להגיב ותדאג להחזיר את החטוף בהקדם. לדבריו אי אפשר להשלים עם נורמות שכאלה במערכת הבינלאומית על סף המאה ה-21.

ראש הממשלה אמר את הדברים בישיבה של סיעת "ישראל אחת". הוא הוסיף כי כל השמועות על חטיפה דרך גבול הצפון של איש מערכת הביטחון הוכחו כחסרות בסיס, "אך הדבר אינו מקטין מחומרת האירוע ומהבעייתיות שהוא מציב בפני המשפחה באופן אישי ובפני ישראל כמדינה ריבונית".

ממלא מקום שר החוץ, שלמה בן עמי, אמר כי הוא רואה קשר בין מועד החטיפה לבין פסגת שארם שתיפתח מחר. "לערבים יש אינטרס לגרור את ישראל לעימות". בן עמי הוסיף כי החיזבאללה לא יכול היה לבצע את הפעולה ללא סיוע איראני.

אל"מ במילואים אלחנן טננבאום הוא איש עסקים פרטי שעזב את הארץ לפני כ-12 יום בנסיבות פרטיות. מנכ"ל החיזבאללה מסר הבוקר כי טננבאום נחטף על ידי ארגונו וישראל אישרה את המידע באופן רשמי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully