וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החטוף: אלחנן טננבאום, קצין במוסד הישראלי"

15.10.2000 / 16:21

כך מוסרת תחנת טלוויזיה לבנונית; פורטל ערבי: מדובר בעובד תדיראן בשווייץ; דני יתום: משפחה ישראלית התקשרה למשרד החוץ ודיווחה על היעלמותו של אבי המשפחה, קצין מילואים בדרגת אלוף משנה, לפני 12 יום

תחנת טלוויזיה לבנונית טוענת כי שמו של החטוף הישראלי הוא אלחנן טננבאום, קצין מוסד ישראלי, בן 54, המתגורר בתל אביב. התחנה, NBM, נחשבת לאמינה, אולם טרם מסרה פרטים נוספים. פורטל ערבי בשם אל-בוואבה מדווח כי החטוף הוא עובד תדיראן.

גורמים בישראל סירבו בשלב זה להגיב לידיעה.

לשכת שר הביטחון פירסמה בצהרים הודעה רשמית לפיה נבדק החשד שהחטוף עליו דיווח הבוקר מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, הוא איש עסקים ישראלי המתגורר באירופה ונעלם ביוזמתו בנסיבות אישיות לפני מספר ימים. בהודעה מצויין כי על פי כל הבדיקות שנעשו לא אירע דבר בגבול הצפון, המרמז על חטיפה שנערכה שם.

ראש המטה המדיני בטחוני במשרד ראש הממשלה, דני יתום, אמר היום לערוץ הראשון כי האינפורמציה שפרסם משרד הביטחון לגבי החטוף, מתבססת על טלפון שהגיע למשרד החוץ מבני משפחתו של ישראלי שחי באירופה ונותק הקשר עמו לפני 12 יום. האיש הוא אלוף משנה במילואים ולכן עלתה האפשרות כי מדובר בו.

כתבתנו הלית לוי מוסיפה:
אלחנן טננבאום, בן 54, גר באזור המרכז. ככל הנראה בנו הוא זה שדיווח למשרד החוץ על היעלמותו.

לבית המשפחה מגיעים בשעות האחרונות מכרים ובני משפחה רבים. השכנים של בני הזוג ממעטים לדבר ושומרים על סודיות. לדבריהם, יתכן שטננבאום עזב את הבית על רקע משפחתי. עם זאת, הם ציינו שבחודש האחרון הם ראו אותו במקום.

עוד דווח כי יתכן והאיש נחטף בשוויץ. ככל הנראה, האזרח הישראלי בו מדובר, קצין במילואים בדרגת אלוף משנה, ניהל קשרים עסקיים עם גורמים בעולם הערבי ולפני כשבוע נחטף, לא ברור על איזה רקע. הערוץ השני דיווח כי החטיפה כנראה נעשתה על רקע סכסוך כספי עם אותם הגורמים. לאחר שהתברר לגורמים אלו "ערכו" של החטוף שבידם, הם העבירו אותו לחיזבאללה.

מוקדם יותר אמר נסראללה כי ארגונו חטף במבצע מורכב ומסובך קצין ישראלי בדרגת אלוף משנה. הוא סירב למסור פרטים נוספים ואמר כי הם יוודעו בבוא הזמן.

הועבר ללבנון במטוס איראני

כתבנו שי שריג מוסר:
הפורטל הערבי "ערוב" חושף מפי מקורות ישראליים, כי חטיפת האזרח הישראלי,הפועל בשירות המוסד, התבצעה לפני כיומיים. על פי אותם מקורות, אלחנן שיינבום הועבר לבירות באמצעות מטוס איראני מיוחד למשימה זו.

כתבנו מוטי גל מוסר
שגרירות ישראל בשוויץ אינה מאשרת את דבר החטיפה. "שמענו על החטיפה כמו כולם מאמצעי התקשורת" אמר לפני זמן קצר דובר השגרירות דניאל גולדשטיין, "אנחנו לומדים את הנושא, אבל בשלב זה איננו יכולים לאשר או להכחיש את הידיעה על החטיפה. כשנדע פרטים מדוייקים נודיע על כך בשלב מאוחר יותר".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully