וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: חיזבאללה עלול לחטוף חיילים נוספים

15.10.2000 / 8:21

גורמי ביטחון מעריכים כי הארגון ינסה גם לבצע פיגועים; חבריהם של החטופים מכחישים את השמועות כי השלושה התקרבו לגדר כדי לקנות סמים; בביירות מעריכים: המו"מ לשיחרור החיילים עדיין לא החל; החיזבאללה מתנגד לתיווכו של מזכ"ל האו"ם

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי ארגון החיזבאללה ינסה לבצע פיגועים נוספים, כולל חטיפת חיילים בגזרת הר דוב. גורם ביטחוני אמר כי החיזבאללה רואה את הגזרה כ"גזרה עם אור ירוק לביצוע פיגועים".

חבריהם ליחידה של שלושת החיילים החטופים, עומר סועד, עדי אביטן, ובנימין אברהם, מכחישים את השמועות לפיהם השלושה התקרבו לגדר הגבול על מנת לקנות סמים.

החיזבאללה נוקט איפול תקשורתי כבד על המגעים לשחרור החיילים. בביירות מעריכים כי המשא ומתן עדיין לא החל, ויארך זמן רב בשל חילוקי הדעות בין הצדדים. ישראל דורשת כי המשא ומתן יתבצע מול ממשלת לבנון ולא מול חיזבאללה, אולם גם לבנון וגם חיזבאללה מתנגדים לדרישה זו.

"הארץ" מפרסם כי לדברי הפרשן הלבנוני המקורב לחיזבאללה, איברהים אל אמין, הארגון מסרב לתיווכו של מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, משום שאינו מתווך נייטרלי לאחר שהודיע כי החטיפה היא הפרה של החלטה 425. אל אמין טוען: חיזבאללה, ולא ממשלת לבנון, הוא היחיד שיכול לקבל החלטה בדבר שחרור החטופים.

שבועון החיזבאללה "אל-עהד" ייחד את גיליונו האחרון לחטיפה, ולציפיה לשחרור שבויים תמורת החיילים החטופים. בעיתון התפרסמו ראיונות עם משפחות חלק מהאסירים הלבנונים המוחזקים בישראל.

תיאור החטיפה על ידי חיילי יוניפי"ל שצפו במתרחש

חיילי כוח האו"ם, יוניפי"ל, שהיו עדים לחטיפת שלושת החיילי צה"ל בלבנון, סיםרו לעיתון הלבנוני על שאירע כי החטיפה תוכננה בקפידה ושני כלי הרכב שבהם נחטפו החיילים עמדו בצד הגבול הלבנוני במשך חמישה ימים. החיילים שתפקידם היה לבדוק חבלות אפשריות לאורך הגבול התרגלו לנוכחותם.

חיילי יוניפי"ל סיפרו כי בשבת בצהריים הגיעה בט"שית ונסעה לכיוון השער. הרכב נעצר ושני חיילים יצאו ממנו. הנהג נשאר בבט"שית. אז פוצץ החיזבאללה מטען צד ענק, כ-50 מטרים ממיקום הרכב ובמקביל שוגרו טילי סאגר על ידי שלט רחוק לעבר הרכב. הבט"שית עלתה באש.

מטען נפץ נוסף פתח לחיזבאללה את השער, לוחמיו נכנסו והחלו לזרוק פצצות עשן וגז מדמיע לעבר החיילים. לוחמי חיזבאללה נוספים נכנסו עם שני כלי רכב לשטח הישראלי, השתלטו על החיילים, הכניסו אותם לכלי הרכב והחלו בנסיעה לכיוון הכפר שבעא. מאוחר יותר נמצאו שני כלי הרכב של החיזבאללה ליד כפר חמאם. לטענת כוחות יוניפי"ל ברכבים נמצאו כתמי דם אחדים דבר המצביע על כך שככל הנראה החיילים לא פצועים קשה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully