וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הרוגים בפיגוע בגבעה הצרפתית בירושלים

20.6.2002 / 4:20

מחבל רץ לעבר הטרמפיאדה והפעיל מטען רב עוצמה; בין ההרוגים ילדה בת 5 ותינוקת בת שנתיים; 39 נפצעו; שמות 3 מההרוגות: הדס יונגרייס, גילה שרה קסלר ונועה אלון; הפתח לקח אחריות

שבעה בני אדם נהרגו ו-39 נפצעו, חלקם קשה, בפיגוע שאירע אתמול בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים. בין ההרוגות ילדה בת 5 ותינוקת בת שנתיים. עד כה הותרו לפרסום שמות שלוש מההרוגות: הדס יונגרייס, בת 20 ממגדל העמק; נועה אלון, בת 60 מעופרה; וגילה שרה קסלר, בת 19 מעלי.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב מיקי לוי, תיאר את השתלשלות האירועים שהובילו לפיגוע בצומת הגבעה הצרפתית. לדבריו, המחבל חלף בריצה על פני שני שוטרי מג"ב שהוצבו במקום. השוטרים הבחינו בו ורצו בעקבותיו. כשהגיע המחבל לטרמפיאדה הוא הפעיל מטען רב עוצמה. אחד משוטרי מג"ב נפצע קשה מאוד מהפיצוץ. מאוחר יותר לאחר שנותח השתפר מצבו של השוטר והוגדר בינוני.

ניצב לוי אמר כי כל כוחות המשטרה פרושים באזור קו התפר על מנת לנסות ללכוד את המכונית שהביאה את המחבל לצומת הגבעה הצרפתית. הוא הבהיר כי עדיין קיימות התרעות לגבי מחבלים שבכוונתם לבצע פיגועים בירושלים.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר כי "היו לנו תקופות דומות בירושלים, בעבר הלא רחוק. הבנו שמדובר ברגיעה זמנית". למשטרה הגיע, ככל הנראה בשעה שש בערב, התרעה על כך שמחבל מתאבד חדר לירושלים.

פינוי הפצועים הושלם זמן קצר אחר הפיגוע. לבית החולים הדסה עין כרם הגיעו חמישה פצועים, אחת מהם נפטרה מאוחר יותר; לבית החולים הדסה הר הצופים פונו 13 פצועים, מצבו של אחד קשה; לבית החולים שערי צדק הגיעו תשעה נפגעים אחד מהם פצוע קשה. בבית החולים נקבע מותם של שניים; לבית החולים ביקור חולים הגיעו 12 נפגעים במצב בינוני עד קל.

מקורות בכירים במשטרה אמרו כי ככל הנראה מדובר במחבל עליו התקבלה התרעה לפני מספר ימים. בעקבות ההתרעה תגברה המשטרה את כוחותיה באזור הבירה אך למרות זאת הצליחו מחבלים לבצע פיגועים: אתמול בבוקר בצומת פת והערב בגבעה הצרפתית.

פלג ע"ש ראאד כרמי בארגון הפתח נטל אחריות על הפיגוע. הבית הלבן גינה את הפיגוע. דובר הבית הלבן, ארי פליישר, מסר את הודעת הגינוי בשם הנשיא ג'ורג' בוש.

מספרי חירום וסיוע

בתי החולים שקלטו את הפצועים מהפיגוע פירסמו מספרי חירום:
הדסה הר הצופים - 1255121
הדסה עין כרם - 1255122
שערי צדק - 1255125
ביקור חולים - 1255123

משרד הבריאות וער"ן פתחו מרכז סיוע לציבור בטלפונים:
עברית - 1201
רוסית - 1800241201
ערבית - 1700501201
אמהרית - 1800211201
למספרים ניתן להתקשר מכל טלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully