וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'ואאו פינטו הושעה מכל פעילות עד הודעה חדשה

18.6.2002 / 19:43

השחקן, שנקלט בבירור במצלמת וידאו כשהוא חובט בשופט סנצ'ז באגרופו, מושעה מכל פעילות ברמת המועדון והנבחרת כאחד

חלוץ נבחרת פורטוגל ז'ואאו פינטו הושעה מכל פעילות בינלאומית עד שפיפ"א תקבע את עונשו על הכאת אנחל סנצ'ז, שופט המשחק בין פורטוגל לדרום קוריאה ביום שישי האחרון. כזכור, פיפ"א הודיעה שבידיה ראיות שלא נקלטו בשידור המשחק הרגיל, והיום התברר שראיות אלה הספיקו כדי להטיל צל כבד על המשך הקריירה של החלוץ חם המזג מפורטו.

הקריירה הבינלאומית שלו בוודאי תספוג מכה קשה, מכיוון שפורטוגל מארחת את היורו הבא ואינה משתתפת במוקדמות, ולכן יצטרך פינטו לרצות את כל עונש השעיה שייגזר במהלך הטורניר עצמו. גם קפטן הנבחרת, פרננדו קוטו, צפוי לעונש על שאחז בפניו של השופט בלהט הניסיון לשנות את רוע הגזירה.

פיפ"א לא קבעה מועד להחלטת הועדה החוקרת את המקרה, אבל ציינה שהוועדה כבר ביקשה מידע נוסף. "הראיות שכבר נמצאות בידי פיפ"א, כלומר דו"ח השופט, מבקר המשחק ומבקר השופטים מעידים כולם שז'ואאו פינטו חבט בשופט המשחק אנחל בנצ'ז בבטנו. פגיעה גופנית בשופט היא עבירה חמורה על כללי המשמעת. לאור חומרת העבירה בה נאשם השחקן, ועל מנת לקבל החלטה מושכלת לאור כל העובדות, ביקשה ועדת החקירה נתונים נוספים".

לא פעם ראשונה

כזכור, מוקדם יותר היום סירב דובר פיפ"א, קית' קופר, לגלות את תוכן קלטת הוידאו, אבל מקור בהתאחדות הבינלאומית מסר ש"אפשר לראות את השופט נרתע מהמכה". המהלומה לא נראתה בבירור במצלמות הטלוויזיה, אבל קופר ציין שמצלמה נוספת הייתה ממוקמת בנקודה המתאימה לקלוט את האירוע. המצלמה הוצבה במקום על ידי פיפ"א לצורך תיעוד טכני של המשחק.

נציגי ההתאחדות הבינ"ל צילמו גם את החבורה מתחת לצלעותיו של סנצ'ז, חבורה שעל פי השופט הארנטיני נגרמה מאגרופו של פינטו. השופט סיפר שאחרי המשחק הגיע פינטו יחד עם לואיס פיגו ואגדת העבר אוזביו כדי להתנצל "אבל לא להתחרט".

לפורטוגל יש כבר ניסיון עם מקרים עצובים כאלה. ביוני 2000, אחרי חצי גמר היורו בו הודחה פורטוגל בשער זהב, אחז אבל צ'אבייר מפורטוגל בשופט והורחק לתשעה חודשים בעקבות האירוע. העונש רוכך לאחר מכן בעקבות ערעור. "הכלל המנחה הוא שלשחקנים אסור לגעת בשופט", אמר קופר. "שחקן תמיד מסתכן ברגע שהוא נוגע בשופט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully