וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובאה למנוחות הנערה שנהרגה בפיגוע בהרצליה

ורד כהן-ברזילי ומוטי גל

12.6.2002 / 5:44

מחבל מתאבד נכנס אמש למסעדת "מפגש השרון" ופוצץ עצמו; הדר הרשקוביץ נפצעה קשה מאוד ומתה בבית החולים; עוד 18 בני אדם נפצעו; עד ראיה: המחבל ביקש מים, ואז היה הפיגוע

הדר הרשקוביץ, נערה בת 14.5, נהרגה ו-18 בני אדם נפצעו אתמול בערב בפיגוע התאבדות בהרצליה. מחבל מתאבד פוצץ עצמו סמוך לשעה 19:45 במסעדת "מפגש השרון" (מפגש ג'מיל) ברחוב סוקולוב 41 בהרצליה, סמוך לקניון "לב העיר". הרשקוביץ נפצעה באורח קשה מאוד, והועברה לבית החולים "מאיר" בכפר סבא, שם מתה לאחר מספר שעות. הלווייתה החלה בשעה 12:00 בבית הקברות בהרצליה. מדובר בפיגוע הראשון עם נפגעים בהרצליה מאז תחילת האינתיפאדה.

המחבל נשא על גופו מטען צינור שהכיל מסמרים וגולות. רק חלק מהמטען התפוצץ, וחבלני משטרה פוצצו את השיירים באופן מבוקר. המחבל עצמו נהרג. ליאור, עד ראיה לפיגוע, סיפר: "הייתי ממש קרוב. שמעתי שהוא ביקש מים, ואז היה הפיגוע".

צוותי מד"א פינו את כל הפצועים לבתי החולים. לבית החולים "בלינסון" בפתח תקווה פונו 6 פצועים. מצבו של אחד מהם בינוני עד קשה ומצבם של חמשת האחרים קל. לבית החולים "מאיר" בכפר סבא פונו 12 מהפצועים, מלבד ההרוגה. מצבו של אחד הפצועים בינוני. מצבם של 11 הפצועים האחרים קל.

במערכת הביטחון התקבלה אתמול התרעה כללית על מחבל המתכוון לבצע פיגוע בתחומי הקו הירוק. מפקד מחוז ת"א, ניצב יוסי סדבון, אמר כי לא היתה התרעה ספציפית לגבי פיגוע בהרצליה.

הרשות הפלסטינית הודיעה הלילה, כי תעשה את כל שביכולתה כדי למנוע פיגועים נגד אזרחים בתוך ישראל. הרשות טענה כי ישראל צריכה להסיר מיד את הסגר ולשים קץ לתוקפנותה. בהודעה שפורסמה בעזה נאמר, כי "הרשות הפלסטינית, הנתונה עם העם הפלסטיני במצור אכזרי, מגנה התקפות נגד אזרחים בתוך ישראל. פיגועים כמו הערב פועלים לטובת ישראל, ונותנים לה הזדמנות להמשיך בפשעיה".

ואילו תנועת החמאס טענה כי הפיגוע בהרצליה הוא "תשובה טבעית על פשעיה של ישראל נגד הפלסטינים". איסמאעיל אבו שנב, מראשי החמאס ברצועת עזה, אמר כי הפיגוע מוכיח שמבצע "חומת מגן" נכשל וכי ישראל אינה יכולה להבטיח את ביטחונה במדיניות של סגרים, פשיטות וחיסולים.

אשר גולדברג, כתב "הארץ", מוסיף:

הדר הרשקוביץ ישבה עם חברתה בבית קפה סמוך לאזור הפיגוע. היא חלפה ליד פתח הכניסה למסעדת ג'מיל ברגע הפיצוץ.

הדר למדה בבית הספר "זאב" בהרצליה. היא הותירה אחריה הורים, אח ואחות. אביה, אריה הרשקוביץ, משמש כמנכ"ל קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב ורעייתו, מזל, עובדת בחברת סלקום. המשפחה מתגוררת בהרצליה כבר למעלה מ-20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully