וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגות בפיגוע בפתח תקווה - סבתא ונכדתה

27.5.2002 / 10:23

פיצוץ החריד אתמול את המרכז המסחרי אם המושבות בפתח תקווה כשמחבל מתאבד פוצץ עצמו; רותי פלד מהרצליה ונכדתה סיני קינן נהרגו ועשרות נפצעו; במקום היו ילדים רבים; הרשות גינתה

פעוטה וסבתה נהרגו, וכ-40 בני אדם נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע אתמול בערב במרכז מסחרי בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. ההרוגות הן רותי פלד, בת 56, תושבת הרצליה, ונכדתה, סיני קינן בת שנה וחודשיים מפתח תקווה. השתיים מתו מפצעיהן לאחר שפונו לבית החולים "בלינסון" בעיר. רותי פלד וסיני קינן יובאו למנוחות מחר בשעה 16:00 בבית העלמין האזרחי בקיבוץ שפיים. הוריה של קינן, ליאור וחן נפצעו והם מאושפזים בבית חולים השרון במצב בינוני וקל.

בסביבות השעה 18:53 פוצץ עצמו מחבל מתאבד בכניסה לקונדיטוריה
"קפה המושבה" במרכז המסחרי ברחוב גיסין, סמוך לאיצטדיון הכדורגל של קבוצת הפועל פתח תקווה. ככל הנראה, הגיע המחבל למקום ברגל לאחר שמכונית הובילה אותו לאזור. עדי ראיה סיפרו, כי המחבל לבש חולצה אפורה ומכנסי ג'ינס ולא נראה חריג. לטענתם, המחבל, אדם צעיר, מילמל לעצמו דברים לא ברורים - ייתכן תפילות.

הפיגוע התרחש במקום הומה ילדים ופעוטות, מאחר שאין בו כביש, ובסמוך אליו נמצא גן משחקים. עשרה ילדים נפצעו בפיגוע, ושבעה מהם פונו למרכז "שניידר" לרפואת ילדים בפתח תקווה. מבית החולים נמסר כי ילדה בת 3 שנפצעה קשה בבטנה הועברה לחדר הניתוח; ילדה בת 11 אושפזה במחלקה הכירורגית לאחר שנפצעה באורח קל. כמו כן, חמישה ילדים נפגעו באורח קל מהלם.

בן אליעזר: נדע לתפוס את המחבלים

הרשות הפלסטינית גינתה את הפיגוע. בהודעה שפירסמה הרשות נטען, כי "ההנהגה הפלסטינית, אשר ביחד עם העם הפלסטיני סובלת מתוקפנות ישראל, מגנה את מתקפת הטרור בפתח תקווה שכוונה נגד אזרחים ישראלים. ההתקפה גורמת נזק למטרתנו, למאבקנו ולתדמית העם הפלסטיני בדעת הקהל העולמית". בהצהרה הכחישה הרשות את טענות ישראל כי היא אחראית לפיגוע. תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, "אל מנאר", מסרה כי ארגון גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, לקח אחריות לפיגוע.

שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, אמר בעקבות הפיגוע כי "כמו שצה"ל ידע לשים את ידו על החוליה שהכינה וביצעה את הפיגוע בראשון לציון, כך הוא ידע להניח את ידו על כל חוליות המחבלים". מפקד מרחב השרון, ניצב משנה אילן פרנקו, אמר אתמול בערב כי לא היתה שום התרעה ממוקדת לגבי הפיגוע.

"ראינו המון ילדים עם דם"

עדת ראיה לפיגוע בפתח תקווה, דגנית מרגולינסקי, היתה עם בנה בן השלוש בגן המשחקים, שנמצא סמוך למקום הפיצוץ. "פתאום נשמע פיצוץ עז", סיפרה לקול ישראל. "הבניין רעד. ברחנו החוצה, וכל האנשים רצו לכל הכיוונים. ראינו המון ילדים עם דם, שוכבים על הרצפה.

"זה מראה קשה מאוד. אני רואה את אמא שלי זבה דם. היא נפצעה מרסיסים והועברה באמבולנס לטיפול רפואי. אני רואה המון ילדים שוכבים אל הריצפה ומבקשים עזרה, והמון אימהות נשכבות על הילדים שלהן: האימהות פצועות, אבל כלום לא אכפת להן חוץ מהילדים שלהם. הן צועקות 'תצילו לי את הילד'. לא ידענו מה לעשות. דווקא במקום כל כך פסטורלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully