וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם היפנים לא יכולים לצוד האסקימואים לא יאכלו

24.5.2002 / 17:44

הוועדה הבינלאומית לפיקוח על ציד לוויתנים טירפדה הצעת יפן לחדש ציד מסחרי של היונקים; בתגובה סיכלה יפן אישור מוגבל לציד זן אחר, המשמש כמזון לתושבי הקוטב; גרינפיס: צעד מגעיל

הוועדה הבינלאומית לפיקוח על ציד הלוויתנים סיימה את כינוסה השנתי באישרור ההחלטה לאסור ציד מסחרי של יונקי הענק. מיותר לציין שהדוחפים העיקריים לחידוש הציד המסחרי מיפן, יצאו מאוכזבים.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי נציגי יפן ניסו גם השנה להפוך החלטה בת 16 שנים שאסרה על ציד מסחרי של הלוויתנים מזן הלוויתן הגוץ. הניסיון נבלם אתמול ברוב גדול של 25 מול 16. המיעוט בהנהגת יפן סיכל לעומת זאת, פעמיים, את הארכת האישור המוגבל לצוד זן אחר של לוויתנים המצויים בעיקר באיזור הקוטב הצפוני ואלסקה. ההצבעה הוכשלה פעמיים על ידי המיעוט בהנהגת יפן שסיכל השגת שני שליש מהקולות כנדרש.

הנציג האמריקאי אמר בזעם כי "ב-56 שנות הארגון היתה זאת ההצבעה הכי לא צודקת ולא הוגנת שהיתה". הנציג הסביר שהאסקימואים הגרים באזור הצפוני התקשרו לנציגיהם לברר האם יהיה להם אישור לצוד את מזונם ובשל המאמץ היפני – לא יהיה להם מה לאכול.

אנשי שימור הסביבה זעמו על היוזמה היפנית ליצור "עסקת חליפין" בין אישור הציד הדרוש להם לזה שביקשו תושבי הקוטב. "זה ממש מגעיל, הם השתמשו בשבטי האסקימואים ככלים במשחק הפוליטי", אמר נציג ארגון "גרינפיס". הנציג היפני אמר בתגובה כי סירובה של הוועידה לאשר ציד 50 לוויתני גוצים נוספים מוכיח כי היא פועלת במוסר כפול. לצידה של יפן בתמיכה בחידוש הציד המסחרי עמדו, נורבגיה ושלל מדינות זעירות באיים הקריביים. בחזית השניה ניצבו אוסטרליה, ניו זילנד, ברזיל, בריטניה פינלנד, שבדיה, מרבית אירופה וארה"ב.

בשבוע הדיונים הסוערים האשימו שני הצדדים זה את זה בניהול עיסקאות בחשאי בחדרים אפלים ובהשחתת המוניטין של הוועדה. הנציג הבריטי סיכם כי "לפי איך שהתנהלו הפגישות בימים האחרונים, ספק אם נותר עוד כבוד בארגון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully