וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק הקימה בית דין פנימי למשמעת בראשות השופטת עדינה פורת

אמיר הלמר

21.5.2002 / 15:16

בית הדין ידון בעבירות משמעת חמורות של עובדי החברה כמו גניבה והטרדה מינית; גם למנכ"ל בזק סמכויות ענישה כמו נזיפה והשעיה

חברת בזק הקימה מנגנון משמעת עצמאי, הכולל ועדות משמעת חטיבתיות ובית דין למשמעת, במקום מנגנון המשמעת של נציבות שירות המדינה, שאליו היתה כפופה עד כה.

בזק היתה החברה הממשלתית היחידה הכפופה למנגנון המשמעת של המדינה, אותו "קיבלה בירושה" ממשרד התקשורת, כאשר הפכה לחברה. המנגנון הזה, טענו בחברה, הכביד עליה ולא איפשר להנהלה כל גמישות ניהולית בכל הקשור לעבירות משמעת.

בעקבות זאת קיבלה הנהלת החברה החלטה לפעול לניתוקה של בזק ממנגנון המשמעת של נציבות שירות המדינה, ולהקים בית-דין ומנגנון משמעת פריטטי בתוך החברה, על מנת לטפל בעבירות משמעת של עובדי החברה.

לצורך העניין, הכינה החברה תקנון משמעת ונחתם הסכם קיבוצי בין החברה לבין נציגות העובדים וההסתדרות, המסדיר את הנושא. ביטול תחולת חוק שירות המדינה (משמעת) על חברת בזק, אושר על ידי הממשלה בנובמבר 2001, ולאחריה על ידי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בפברואר 2002.

על-פי תקנון המשמעת הקימה בזק בית-דין למשמעת, אשר בראשו עומדת שופטת בית הדין הארצי לעבודה (בדימוס), עדינה פורת. לצידה של פורת, חברים בבית הדין נציג ההנהלה ונציג העובדים.

תפקידו של בית הדין יהיה לדון בעבירות משמעת חמורות של עובדי החברה, וכן לשבת כערכאת ערעור על החלטות ועדות משמעת בחטיבות הביצוע והמטה של בזק.

בית הדין ידון בעבירות משמעת חמורות של עובדי החברה, כגון: מקרים בהם הורשע עובד החברה בעבירה על פי חוק העונשין, או בכל עבירה אחרת שיש עמה קלון; מקרים של התנהגות בלתי הולמת של עובד ושל גרימת הפרעה חמורה למהלכה התקין של העבודה; מקרים שעניינם עבירה על חוק ההגבלים העסקיים; מקרים של הטרדה מינית ועבירות על פי החוק למניעת הטרדה מינית.

במסגרת התקנון מוקנות למנכ"ל בזק סמכויות ענישה ובכללן: נזיפה בעובד; השעיה או העברה דחופה של עובד מתפקידו עד לסיום בירור עניינו; המלצה על פיטורי עובד; המלצה על שלילת זכויות לפיצויי פיטורין או לפנסיה.

בפגישת היכרות שנערכה בין השופטת פורת להנהלת בזק, עמדה פורת על היעדים אליהם יחתור בית הדין למשמעת: יישום נורמות התנהגות ראויות של עובדי החברה, הרתעה מפני פגיעה בטוהר המידות ומזלזול בהוראות המשמעת, ותרומה לתדמיתה הנקייה והמכובדת של בזק.

פורת אמרה כי "תמיד יש לזכור שניצב בפני בית הדין עובד, אשר גם אם השתבשה דרכו, יש לכבדו כאדם באשר הוא אדם, להיות קשוב, לעיתים, למצוקותיו ולנסיבות שהביאוהו למעוד".

סמנכ"ל משאבי ניהול בבזק, גדעון קדוסי, הודיע על מינויו של מר משה ויסבלט לתפקיד הממונה על המשמעת בחברה, והקנה לו סמכויות לריכוז הטיפול בנושא המשמעת, בהתאמה עם תקנון המשמעת.

שלמה כפיר, יו"ר נציגות עובדי בזק, בירך על הקמת בית הדין למשמעת וציין כי עיקר תרומתו תהיה בקיצור הליכי ודיוני המשמעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully