וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפרו-אמריקאים תובעים פיצויים על בסיס תקדים ניצולי שואה

2.5.2002 / 20:17

פעיל אפרו-אמריקאי הגיש תביעה נגד שלוש חברות שהפיקו רווחים מעבדות השחורים בארה"ב; התובע: "זהו צעד נוסף בסדרת צעדים עתידיים שיופנו לנושא פיצויים לצאצאי העבדים"

תביעה משפטית הוגשה נגד שלוש חברות אמריקאיות בדרישה לתשלום פיצויים על רווחים שעשו מסחר בעבדים. את התביעה הגיש פעיל אפרו אמריקאי, ריצ'רד בארבר, שמקווה לפתוח בכך פתח לתביעות עתידיות של צאצאי העבדים. על רקע התביעה פירסמו השבוע גורמים רשמיים בקליפורניה שמות של חברות שביטחו את חייהם של עבדים מתוך כוונה שהמידע הזה ישמש את התביעה התקדימית.

"זהו רק צעד נוסף בסדרת צעדים פוליטים ומשפטיים עתידיים שיופנו לנושא פיצויים של צאציהם של העבדים האמריקאים", אמר עורך הדין שהגיש את התביעה, אדוארד פייגן. "תביעות דומות יוגשו בכל רחבי הארץ בחודשים הקרובים", הוסיף. בארבר, לשעבר סגן מנהל האיגוד הלאומי לקידום השחורים, תיאר את התביעה כ"חוב לצאצאי העבדים".

"מספר חברות הרוויחו מניצול עבודה גנובה ובנו את רווחיהם ועושרם על גבם של העבדים האפריקאים", אמר בארבר. בעבר היה מעורב עורך הדין פייגן בצעדים משפטיים שננקטו נגד בנקים גרמנים ושבדים שהפיקו רווחים מהשואה. בית המשפט הסכים להכיר בזכותם של קורבנות השואה לפיצויים כתקדים בר ויכוח במשפט הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully