וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הרזה של ברק: מפלגת העבודה תתבקש לאשר רפורמה "מרוככת"

21.9.2000 / 7:46

מימד וישראל בעליה הודיעו כי יצביעו נגד המהפכה; בין הסעיפים ה"משופצים": סעיף התחבורה הציבורית בשבת והנהגת נישואים אזרחיים בישראל

גוברת ההתנגדות ל"מהפכה החילונית" של ראש הממשלה, אהוד ברק. אתמול התברר כי חברי 'ישראל בעליה' יצביעו נגדה, למרות תמיכתם בתכניה. גם ראשי 'מימד', המשתייכים לממשלת ברק, הבהירו אתמול לראש הממשלה כי הם עשויים לא לתמוך ב"מהפכה", במידה וזו תהיה בעלת אופי "אנטי דתי".

ראשי מימד קיימו אתמול פגישה עם ברק, שהוגדרה "קשה ביותר". בפגישה אמר הרב יהודה גלעד לראש הממשלה, כי "אם לא יהיה איזון, לא נהיה שותפים". לדברי אנשי מימד, קיבל ברק את התקפתם בהפתעה, ואמר כי "אין התרסה נגד חרדים ולא נגד הדת. מעולם לא אמרתי שאני עושה 'מהפכה חילונית' ולא הפרדתי דת ומדינה, אלא ביקשתי לשפר מקרוב מצבים מסוימים בחיים הציבוריים, במיוחד בצומת דרכים בין דת לפוליטיקה".

יו"ר ישראל בעליה, ח"כ נתן שרנסקי, אמר אתמול במסיבת עיתונאים בתל אביב כי סיעתו תומכת בתיקונים מועילים ביחסי דת ומדינה "אבל לא בדרך של מהפכות ותכתיבים, ולא על מנת לקרוע את העם". הוא גם אמר כי מאז הקמת הקואליציה פעלה 'ישראל בעליה' בנסיונות חקיקה ברוח תוכנה של ה"מהפכה" המוצעת, אולם "פעלנו לגופו של עניין, בניגוד לברק שמנהל מופע של שליפות וזיגזגים, תחת הכותרת 'מהפכה'". לדברי שרנקי, "ברק שכח שהדבר היחידי שהעולים פוחדים ממנו הוא המונח 'מהפכה', לאחר שראו מה עוללה להם מהפכה בולשביקית בארצם".

יו"ר שינוי, ח"כ טומי לפיד, התקיף את ראשי 'ישראל בעליה', ואמר כי "היא פוגעת באינטרסים של המגזר הרוסי ואינה מייצגת את בוחריה. נתן שרנסקי הפך ממי שרצה לקחת את הקונטרול מש"ס למי שנמצא בקונטרול של ש"ס".

חרם על הכשר הבד"ץ

גם בתוך מפלגת העבודה לא מתלהבים מהרפורמות האזרחיות שמציע ראש הממשלה. הצעות ההחלטה שיובאו היום למרכז המפלגה בעניין זה רוככו במידה ניכרת. ועדה, בראשותו של שר המשפטים, יוסי ביילין, הכינה את הצעות ההחלטה, ושינתה סעיפים רבים בה לעומת ההצעות המקוריות. בין הסעיפים ה"משופצים" : סעיף התחבורה הציבורית בשבת והנהגת נישואים אזרחיים בישראל.

נראה כי ההחלטה לאפשר תחבורה בשבת תינתן לרשויות המקומיות, והן אלה שיחליטו אם לאפשר תחבורה בשבת או לא. במידה ויינתן אישור להפעיל אוטובוסים בשבת, יהיה הדבר לצורך נסיעות למוקדים חיוניים בלבד ובשעות מסויימות, תוך תיאום עם המגזר החרדי.

ובתוך כל נודע אודות ארגון חדש בשם "הקונים החופשיים", שהחל השבוע בנסיון לארגן חרם חילוני ומחאת צרכנים כנגד מוצרים ומפעלים הנמצאים תחת הכשר הבד"ץ של אגודת ישראל, הנוסף להכשר הרבנות. המטרה היא שצרכנים חילונים לא יקנו מוצר, כשהכסף מגיע לגורמים הפועלים נגד תפיסת עולמם. בארגון חברים מפלגת מרצ, עמותת עם חופשי, קול הרוב הדומם, קיבוצים ואישי ציבור.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully