וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: להדיח את השופט ברק

14.4.2002 / 7:41

בעקבות צו שהוציא שלשום נשיא ביהמ"ש העליון להפסקת פינוי הגופות ממחנה הפליטים ג'נין; הסביר: בהחלטתו הציב עצמו ברק לצד אויבי ישראל; היום ידון בג"ץ בעתירה על פינוי הגופות

ח"כ אביגדור ליברמן (האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו) קרא אתמול לפעול להדחתו של נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק. זאת, בעקבות צו ביניים שהוציא שלשום השופט ברק, המורה להפסיק את פינוי גופות הפלסטינים במחנה הפליטים ג'נין. הצו בתוקף עד דיון בנושא מחר בהרכב של שלושה שופטי בג"ץ.

הצו בא בעקבות עתירה לבג"ץ שהגיש עו"ד ג'מיל דקואר מארגון "עדאלה", שלה שותפים גם עמותת "קאנון", ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) וח"כ אחמד טיבי (תע"ל). ליברמן טען כי בהחלטתו שלשום הציב עצמו השופט ברק לצדם של אויבי ישראל. בגלי צה"ל דווח כי ליברמן הוסיף שעל כל אנשי המחנה הלאומי להתאחד סביב הקריאה להדיח את השופט.

"ניסיון להסתיר ההרג"

עמוס הראל, ענת ציגלמן וג'לאל בנא, כתבי "הארץ", מוסיפים:
לפי הצו שהוציא השופט ברק אין לפנות את הגופות "מהמקומות שבהם הן מצויות עתה", עד לדיון מהותי בעתירה. בג"ץ גם הורה לפרקליטות המדינה להשיב, האם קובר צה"ל את גופותיהם של פלסטינים שנהרגו בקבר אחים, ואם כן מדוע.

העתירה לבג"ץ באה בעקבות הפרסום ב"הארץ" על הכוונה לקבור הרוגים, שצה"ל יזהה כמחבלים בבית הקברות לחללי אויב בבקעת הירדן. לדברי טיבי, הוצאת הגופות מהעיר מנוגדת לחוק הבינלאומי ונועדה להסתיר מהציבור את האמת על ההרג שהיה במקום. בצה"ל טוענים שעדיין לא הוחל בקבורת הגופות, וכי הקבורה תחל רק היום. כן מציינים בצבא כי הרוגים שלא יזוהו כמחבלים יועברו לבית החולים בג'נין, ואחר לקבורה.

מאז יום חמישי בערב ועד הפסיקה פינו כוחות צה"ל גופות של פלסטינים ממחנה הפליטים ג'נין. בצה"ל מעריכים כי במחנה בין 100 ל-200 גופות. בסריקת המחנה השתתפו מאז יום שישי בצהריים שתי פלוגות של גולני, המחלצות גופות ומחפשות מבוקשים ומחסני נשק.

פירוז הנשק ההסברתי

לטענת תושבים במחנה, צה"ל טמן עשרות גופות של פלסטינים שנהרגו בקרבות בתעלה, וכיסה אותה בדחפורים. בתמונות ראשונות מהמחנה ששודרו בטלוויזיה נראה הרס רב, אך לא נראות גופות. בצה"ל מכחישים את הטענות הפלסטיניות על קבורת גופות בקברי אחים.

מקורות בישראל הסבירו שקבורת הגופות נועדה למנוע מהפלסטינים לנצל את מראן לצורכי הסברה, ולמנוע נזקים תברואתיים. ברשות הפלסטינית הביעו חשש שישראל מעוניינת להסתיר את מספרם הרב של ההרוגים, לאחר שבמשך שבוע לא הורשו צוותים רפואיים פלסטיניים לפנות פצועים והרוגים מהמחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully