וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקום הכריש שיתקרב אלי

27.3.2002 / 16:54

חברה אוסטרלית פיתחה מתקן מהפכני המגן על שחיינים מפני כרישים; המתקן, שיוצר סביב השחיין שדה חשמלי, גורם לכריש כאב בלתי נסבל; לדיירי המרינה שלום – המתקן פועל על כרישים בלבד

חברת אלקטרוניקה אוסטרלית השיקה לאחרונה את המתקן הראשון בעולם להגנה על שחיינים מפני כרישים. הבי.בי.סי מפרסם היום כי החברה, "סי צ'יינג טכנולוגי", מסרה שפיתוח המתקן ארך שש שנים, כשרוב המחקר נערך באזור שורץ הכרישים ביותר בעולם.

ברגע שהמתקן מופעל, הוא מקיף את השחיין בשדה חשמלי שמשפיע על מערכת העצבים של הכריש. ככל שהכריש מתקרב לשחיין, ההשפעה על מערכת העצבים שלו גדלה. בטווח מסוכן של שניים עד שלושה מטרים הכריש סובל מעוויתות קשות וכאב בלתי נסבל, שמכריחים אותו לפנות לאחור.

את המתקן ניתן להדק לקרסולו של השחיין, ולדברי היצרנים הוא פועל כשעתיים עד שיש לטעון אותו מחדש. הם מסרו עוד, שהם שוקדים כעת על פיתוח גירסה חדשה שתגן על חופים שלמים מפני תקיפות כרישים. במידה והפיתוח יצליח, יוכלו הרשויות האוסטרליות להסיר את הרשתות והקרסים המוצבים בחופים כדי למנוע כניסת כרישים. עד היום הביאו אמצעי הגנה מסוג זה למותן של חיות מוגנות רבות, כמו דולפינים וצבי ים. אחד היתרונות הבולטים של המוצר, הוא שהוא משפיע על כרישים בלבד. שאר דיירי המרינה כלל אינם מודעים לקיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully