וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועה אורבך הובאה למנוחות בכפר סבא

18.3.2002 / 15:43

נהרגה אתמול בפיגוע הירי כשהיתה בדרכה מבית הספר; אחיה סיים היום שירות קרבי בצה"ל; מן הירי נפצעו 16 בני אדם; בפיגוע ההתאבדות בירושלים נפצעו אתמול 20 אנשים באורח קל

נועה אורבך, בת 18 מכפר סבא, שנהרגה אתמול בפיגוע ירי, הובאה היום למנוחות בבית העלמין בעיר. את הממשלה ייצגה בלוויה שרת החינוך לימור לבנת. נועה, שחגגה בדיוק לפני חודש את יום הולדתה ה-18, היתה בדרכה מבית הספר לביתה כשהמחבל הגיח מאחוריה וירה בה למוות בגבה.

בשלוש השנים האחרונות, דאגה משפחת אורבך לאחיה של נועה, ששירת ביחידת הנ"ט של חטיבת גבעתי ואיבד כמה מחבריו בפעילות מבצעית. אתמול הוא נסע להזדכות על הציוד שלו במחנה קציעות בדרום, והיום הוא אמור להשתחרר. נועה רצתה להיות כמה שיותר קרבית, כמו אחיה. היא היתה אמורה להתגייס ביולי ותיכננה לשרת כמדריכת חי"ר.

בפיגוע הירי בכפר סבא נפצעו 16 בני אדם שפונו לבית החולים מאיר בעיר, שניים מהפצועים הגיעו במצב קל עד בינוני, תשעה במצב קל והשאר הוגדרו כנפגעי חרדה.

סמוך ל-12:50 בצהריים הגיע המחבל, עמר עבד אל-מג'יד שחריר, בן 27 משכם, לפינת הרחובות טשרניחובסקי וששת הימים בכניסה המערבית לעיר, והחל לירות באקדחו לכל עבר. הירי התרחש באזור מסחרי בקרבת תחנת משטרת כפר סבא, בית משפט השלום ובית ספר תיכון. באזור מצויות מסעדות שהיו הומות אדם בזמן הפיגוע. שוטרים שישבו במסעדה סמוכה, מאבטחי בית המשפט ואזרחים דלקו אחר המחבל והצליחו להורגו דקות בודדות מתחילת הירי.

כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום ופתחו בסריקות. תחילה היה חשד כי מחבל נוסף היה שותף לפיגוע הירי, זאת בעקבות עדויות של אזרחים שטענו כי ראו אדם נמלט מזירת הפיגוע. הסריקות, שבוצעו גם באמצעות מסוק משטרתי, לא העלו דבר.

"תאונת עבודה" מצפון לירושלים

בשני אירועים בהם התפוצצו מחבלים מתאבדים בירושלים ובקרבתה לא היו נפגעים בנפש. את המטען הראשון פוצץ מחבל מתאבד בצומת הגבעה הצרפתית בצפון ירושלים סמוך ל-14:30 בצהריים. המחבל ניגש לאוטובוס אגד בקו 22 שהיה בדרכו לפסגת זאב ופוצץ עצמו בקדמת האוטובוס. המחבל נהרג, ומעוצמת הפיצוץ נפגעו באורח קל 20 בני אדם, רובם נפגעי הלם. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אתמול את האחריות לפיגוע.

כשעה וחצי לאחר הפיגוע בגבעה הצרפתית נמנע ככל הנראה פיגוע רב נפגעים נוסף. גופה מרוטשת, ככל הנראה של מחבל מתאבד, התגלתה בוואדי בין פסגת זאב לכפר ענתא. דקות ספורות קודם לכן הגיעו למוקד המשטרה הודעות על פיצוץ עז שנשמע במקום. מקורות ביטחוניים ישראלים אמרו אתמול כי זו היתה "תאונת עבודה" של מחבל, כנראה מאזור רמאללה, שהיה בדרכו לפיגוע התאבדות בירושלים. לדברי המקורות הביטחוניים לא היתה במקרה זה מעורבות של כוחות הביטחון בפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully