וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 הרוגים בפיגוע ירי בנתניה - אחד מאש השוטרים

ורד כהן ברזילי ומוטי גל

10.3.2002 / 6:57

2 מחבלים הגיעו לעיר במכונית גנובה, פתחו באש והשליכו רימון; תינוקת נהרגה מהירי, 49 נפצעו - 4 קשה; השוטרים הגיעו למקום, הרגו את המחבלים - ובטעות גם ישראלי נוסף

שני בני אדם נהרגו אמש בפיגוע ירי שאירע בעיר נתניה. שני מחבלים פתחו באש ברחוב גד מכנס בנתניה, באזור הטיילת. מהירי נפצעה קשה תינוקת, שהובהלה לבית החולים, אך מתה מאוחר יותר מפצעיה. 49 בני אדם נוספים נפצעו, ארבעה מהם באורח קשה. השוטרים שהגיעו למקום הרגו את המחבלים, אך ככל הנראה ירו למוות גם באזרח ישראלי עקב טעות בזיהוי.

שני המחבלים הגיעו לעיר במכונית פונטיאק שחורה גנובה, עם לוחיות זיהוי ישראליות. הם החנו, בחנייה של מלון ,ג'רמי" הסמוך, יצאו מהמכונית והחלו לירות לכל עבר. בשלב מסוים זרקו רימון לעבר מלון "ג'רמי". איש מהאזרחים לא היה חמוש ולא השיב אש. שוטרי יחידת "אלמוג" של משמר הגבול הוזעקו למקום - והרגו את המחבלים מייד עם הגיעם. תחילה חשבו כי הפיגוע בוצע על ידי שלושה מחבלים, אך בבדיקת הגופות שנורו על ידי השוטרים, התברר כי אחד מהם ישראלי. יתכן ונהרג מאש השוטרים עקב טעות בזיהוי. לפי דיווחים, אחד המחבלים ההרוגים היה לבוש במדי שוטר. המכונית הגנובה נבדקה והתגלה כי אינה ממולכדת.

המשטרה ערכה סריקות נרחבות, מחשש שמחבל נוסף נמצא באזור, ומסתתר במבנה סמוך, אך הסריקות הפריכו את החששות. הזרוע הצבאית של הפתח, גדודי חללי אל אקצה, קיבלה אחריות לפיגוע. המחבלים הם סעיד אל ניג'מי וסעיד אל בטה, תושבי מחנות הפליטים בית עילמה ואסכאר באיזור שכם.

49 הפצועים אושפזו בבתי החולים השונים: לבית החולים לניאדו בנתניה הגיעו 22 פצועים, לבית החולים הלל יפה בחדרה הגיעו 22 פצועים -ביניהם 5 ילדים, ולבית החולים מאיר בכפר סבא הגיעו חמישה פצועים, כולם במצב קל עד בינוני.

"שמענו יריות, אחר כך נזרק רימון ללובי"

מנהל בית המלון "ג'רמי", שהיה עד לפיגוע סיפר ל"קול ישראל": "שמענו צרור יריות ואחר כל צרור נוסף. אחר כך נזרק רימון ללובי של המלון. אחרי כמה שניות הגיעו אמבולנסים. אורחים מהמלון יצאו לעבר המחבלים וניסו לעצור אותם".

בשעות הערב נמסר כי עקב התרעות לפיגוע בשרון הקימה המשטרה מחסומים באזור וביצעה סריקות. כתוצאה מכך נוצרו עומסי תנועה כבדים באזור כפר סבא ונתניה.

בתי החולים פתחו מוקדי מידע לבירור מצב הפצועים. בית החולים לניאדו: 1255191; הלל יפה: 1255166; מאיר: 1255199.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully