וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר ביחסי ישראל - אבו דאבי בגלל עסקת נשק"

לפי דיווח ב"אינטליג'נס און ליין", השלטונות באמירות שמקיימת יחסים חשאיים עם ישראל, זועמים על החלטת משרד הביטחון, שלא להעניק אישור למכירת מל"טים מתוצרת חברה מיבנה

משבר ביחסים החשאיים של ישראל עם אבו דאבי, על רקע עסקת נשק כושלת. כתב העת הצרפתי "אינטליג'נס און ליין" מדווח בגיליונו החדש כי משרד הביטחון מנסה למצוא פתרון לפרשה המביכה שאליה נקשר שמה של חברת המלטי"ם "אירונאוטיקס דיפנס סיסטמס" מיבנה. לפי הדיווח, המסתמך על מקורות באבו דאבי, החברה קיבלה חוזה לאספקת מל"ט מתוצרתה לאמירות הערבית ואף קיבלה מקדמה על חשבון העסקה. אך אז התברר כי משרד הביטחון לא העניק את האישור הנדרש לשם ביצוע העסקה.

לפי הידיעה, הדבר מכעיס ביותר את השלטונות באבו דאבי ומשרד הביטחון מנסה לשכך את זעמם מחשש שהדבר יגרום נזק לעתיד הקשרים בין שתי המדינות, שלהערכת כתב העת הסתכמו בשנים האחרונות ב-300 מיליון דולרים. בדיווח נסקרים הקשרים בין שתי המדינות, אף שאין מתקיימים ביניהן יחסים דיפלומטיים. כתב העת מזכיר כי בעבר דיווח על פעילותו של איש העסקים הישראלי מתי כוכבי באמצעות החברה השוויצרית שלו AGT באמירות.

הוא מוגדר כישראלי הפעיל ביותר באבו דאבי וסיפק לה ציוד ניטור ומעקב לתעשיית הנפט שלה. בנמשך סוקר "אינטליג'נס און ליין" את תולדות חברת "אירנאוטיקס" שהוקמה ב-1998 על ידי המנכ"ל אבי לאומי, שבעזרת שיווק אגרסיבי השיג חוזים לא רק בישראל אלא גם ברוסיה ובמזרח אירופה. במשך שנים היה איש העסקים ההודי סודיר צ'אודרי, שייצג בהודו כמה תעשיות ביטחוניות ישראליות בעל מניות מרכזי בחברה.

אך ב-2007 נתגלעה מחלוקת קשה בין לאומי לצ'אודרי על רקע עסקת ענק ביטחונית של רבע מיליארד דולרים עם ניגריה, שמעולם לא הושלמה. הסכסוך הוביל לתביעות משפטיות שהסתיימו בכך שצ'אודרי מכר את חלקו לאחים אבי ואהרון שקד שבבעלותם חברת ההימורים באינטרנט 888. אהרון שקד הלך לעולמו ב-2010 אך אבי ממשיך להיות בעליה של החברה. אולם מאז הרכישה, ביצועיה של החברה המעסיקה כ-750 עובדים מוגדרים "בינוניים" והמנכ"ל לאומי מתכנן לעזוב אותה. ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לידיעה כי הוא "לא נוהג להתייחס לנושא ייצוא ביטחוני".

עוד בנושא:

נרתמים למאמץ: גם המל"טים יסייעו באיתור נעדרים
40 לאנשי המל"טים: "בעתיד לא יהיו מטוסים מאוישים"
למרות המשבר: טורקיה בוחנת מל"טים מישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully