וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בבית הלבן: ראש הסגל פורש אחרי שנה

10.1.2012 / 0:00

אחרי שרם עמנואל נטש את הבית הלבן כדי לכהן כראש העיר שיקגו, גם מחליפו, ביל דיילי, הודיע על התפטרותו. מחליפו: ראש אגף התקציבים, היהודי ג'ק לו, שינסה לחזק את הקשר עם הקונגרס

שנת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ממשיכה להערים קשיים על לנשיא המכהן ברק אובמה, וכעת נדמה כי נותרו לו עוד פחות ידידים בוושינגטון ממה שחשב. ראש הסגל בבית הלבן, ביל (ויליאם) דיילי, הודיע אמש (שני) על פרישתו מהתפקיד אחרי שנה בלבד.

התפטרותו של דיילי מתוארת כזעזוע הגדול ביותר בבית הלבן בכהונתו של אובמה, שיועציו "שיווקו" אותה כנטולת-דרמות. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי דיילי הגיש את התפטרותו כבר בשבוע שעבר, אחרי ששקל זאת עם רעייתו בחופשת החגים. דיילי הבטיח להישאר בתפקידו עד ה-24 בינואר.

מחליפו יהיה ראש אגף התקציבים, ג'ק לו, שנחשב ליהודי בתפקיד הבכיר ביותר בבית הלבן. הוא שימש כתקציבאי הבכיר גם תחת הנשיא ביל קלינטון, והיה סגנה של מזכירה המדינה, הילרי קלינטון, לפני ששב לבית הלבן בכהונתו של אובמה. בוושינגטון הוא נחשב למי שיש לו קשרים חזקים עם חברי הקונגרס – בניגוד לדיילי - והיה דמות מפתח בקיץ, במגעים לגיבוש פשרה בנושא העלאת תקרת החוב הלאומי.

דיילי הכין את הקרקע להתפטרותו כבר בחודש נובמבר, אז העביר חלק מסמכויותיו לפיט רוז, יועץ בכיר נוסף בבית הלבן. פרשנים העריכו כי הוא מעולם לא חש נוח מספיק בתפקידו וכי הוא לא תכנן להישאר בו זמן רב. גם קודמו של דיילי בתפקיד, רם עמנואל, פרש מתפקידו אחרי כשנה, כדי להתמודד על ראשות העיר שיקגו, תפקיד בו הוא מכהן עד היום.

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully