וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השטן מרמאדי": הצלף האמריקאי שהרג 160 עירקים

בארה"ב מסכמים את מלחמת עירק ומכתירים גיבורים. בספר חדש, מתאר כריס קייל איך הפך לצלף המעוטר בתולדות הצבא, ומבהיר שהוא ישן טוב בלילה: "כדי להציל אמריקאים, צריך לנטרל את האויב"

עם השלמת נסיגתו של צבא ארצות הברית מעירק, נמשכים במדינה הסיכומים של שמונה שנות המלחמה שם, ולצד חשבון הנפש על האובדן הגדול בחיי אדם ובמשאבים כלכליים, מוכתרים גם לא מעט גיבורים. אחד מהם הוא כריס קייל, חייל ביחידת "אריות הים" של הצי (אותה יחידה שהוציאה לפועל את חיסולו של אוסמה בן לאדן), שהוציא בימים אלו ספר אוטוביוגרפי, בו הוא מספר איך הפך לצלף המעוטר ביותר בתולדות צבא ארה"ב.

קייל בן ה-37, שפרש מהצבא ב-2009 לאחר עשור של שירות (לטענתו, כדי "להציל את נישואיו"), הגיע לשיא חסר תקדים בתולדות הצבא האמריקאי: לפי נתוני הפנטגון, הוא רשם על שמו 160 "חיסולים" של לוחמי אויב, אותם צבר במהלך ארבע תקופות הצבה בעירק במרוצת המלחמה. הוא עצמו טוען בספרו כי לזכותו עומדים 255 חיסולים, אולם לא כולם זכו לאישור רשמי. כך או כך, הוא ניפץ בקלות את השיא האמריקאי הקודם, 109 חיסולים, אותו קבע חייל מצבא היבשה במלחמת וייטנאם. עם זאת, הוא רחוק ביותר מהשיא העולמי, בו מחזיק הצלף הפיני סימו הייהה, שלפי הנתונים הרשמיים הרג בקליעיו 542 חיילים סובייטים במהלך פלישת הצבא האדום לפינלנד במלחמת העולם השנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהעמדה הזו, על עריסת תינוק הפוכה, חיסל קייל עשרות לוחמי מחתרת בפלוג'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בספרו, הנקרא "צלף אמריקאי", מתאר קייל בין היתר את החיסול הראשון שלו מטווח רחוק. הייתה זו אשה שהתקרבה לקבוצת חיילים אמריקאים כשרימון בידה. לדבריו, הוא היסס בתחילה, אך כשקיבל את הפקודה ירה - והצליח לעצור אותה בטרם פוצצה את הרימון.

הכדור שירה אלוהים

בהדרגה, החל קייל לבנות לעצמו מוניטין, וגם לוחמי המחתרת העירקים החלו עד מהרה לספר אגדות על "השטן מרמאדי". ארגוני הטרור אף הציעו פרס של 20,000 למי שיצליח לחסל אותו. ביחידה שלו, "אריות הים" (Navy Seals), זכה קייל פשוט לכינוי "האגדה".

למרות כינויו על שמה של העיר רמאדי, שבה ניהלו האמריקאים קרבות במשך שנים, את מספר הגופות הגדול ביותר, 40 במספר, רשם קייל בעיר פלוג'ה, גם היא זירה לקרבות עקובים מדם. רבים מאותן יריות מדויקות נורו מאותה נקודה: עריסה הפוכה של תינוק בדירה נטושה בה התמקם. אולם החיסול הכי מפורסם שלו התרחש דווקא בעיר הבירה. ב-2008, סמוך לרובע השיעי בבגדד, "סאדר סיטי", זיהה קייל ממרחק של למעלה מ-1,900 מטרים מחבל מכוון משגר רקטות לעבר שיירה צבאית. הוא כיוון, ירה - ופגע. "אלוהים ירה עבורי את הכדור ההוא", סיפר קייל בזמנו ל"ניו יורק פוסט".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

צפו: קייל מספר בראיון כיצד הוא מתרגל לחיי הפרברים

בינתיים, יושב קייל כבר שנתיים בביתו בפלורידה, ומנסה להתרגל לחיי הפרברים. "זה בהחלט לא פשוט", אמר בשבוע שעבר בראיון לחדשות המקומיות של רשת פוקס. "אתה מבין שמעתה תהיה אזרח, וכל מה שאתה עושה יהיה רק למען טובתך הפרטית, לא למען טובת הכלל". והאם יש לו רגשות אשם על כל החיים שלקח? "מעולם לא הפריע לי להרוג אדם. מה שהפריע לי זה אלו שלא הצלחתי להציל. העבודה שלי לא הייתה להרוג אנשים, אלא להציל אותם. כדי להציל חיי אמריקאים, אני צריך לנטרל את האויב".

עירק לאחר ארה"ב - עוד כותרות:
פלוג'ה: "זינוק במומים מולדים בגלל נשק אמריקאי"
גובר הטרור נגד השיעים: 74 הרוגים ביום
חשש מעימות עדתי בגלל מעצר סגן הנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully