וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולגריה: חשש כבד מפיגוע נגד ישראלים בבירה סופיה

5.1.2012 / 14:32

לוואלה! חדשות נודע כי גורמים ישראלים פנו לאחרונה לגורמי ביטחון בסופיה בבקשה להגביר את הבדיקות הביטחוניות סביב תיירים ישראלים. בעוד כחודש יצוין יום השנה לחיסול עימאד מורנייה

מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דניאל שנער, פנה היום (חמישי) לגורמי ביטחון מקומיים באירופה, בבקשה להגביר את הבדיקות הביטחוניות סביב קבוצות תיירים ישראלים בשדות תעופה ויעדים שונים, בדגש על סופיה, בירת בולגריה.

מדובר על ישראלים שמגיעים לביקור באתרי תיירות בעיר ולאתרי סקי נוספים במדינה. ההתראה פורסמה לקראת ציון יום השנה לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה ב-12 בפברואר, וברקע ניסיונותיה של אירן ליצור "מאזן אימה" מול מדינות המערב בשל הלחצים הבינלאומיים המופעלים נגדה נוכח התקדמותה בפרויקט הגרעין שלה.

מדי שנה לקראת ציון יום השנה לחיסול מורנייה, גורמי הביטחון בנציגויות ישראל בעולם מעלים את כוננותם, והמטיילים הישראלים מתבקשים להגביר ערנות.

בשנת 2008 נעצרו שני פעילי חיזבאללה בבירת אזרבייג'ן, באקו, בחשד שתכננו לפוצץ את בניין השגרירות הישראלית בעיר, נקמה על חיסולו של מורנייה. תכניתם לא יצאה לפועל, והם נעצרו ונאסרו, ושוחררו לאחר שנתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראלים מחוץ לארץ נתונים לאיומים תכופים. בנובמבר 2002, התפוצצו שלושה מחבלים מתאבדים בקניה, במלון בבעלות ישראלים במומבסה. 13 בני אדם נהרגו ו-80 נפצעו, אך לא היו נפגעים ישראלים.

במקביל, מחבלים המקורבים לאל-קאעדה שיגרו טילי כתף לעבר מטוס 757 של ארקיע שהמריא מנמל התעופה בעיר, אך הם החטיאו את מטרתם. לאחר מכן הופסקו טיסות מישראל לקניה, ומטוסים ישראליים צוידו במערכות להגנה מפני טילים.

גם בפסח חזבאללה איים לפגוע בישראלים בחו"ל

לפנייה לכתב bohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully