וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שירת הנשים: "רב החרדים" בצה"ל מתפטר

3.1.2012 / 18:00

הרב רמי ראב"ד הודיע לחיילי פרויקט שילוב החרדים על התפטרותו לאלתר, בעקבות אימוץ מסקנות הוועדה לבחינת השילוב הראוי - בה נטל חלק. גורם צבאי: "הוא אמור לפרוש, זו פרובוקציה"

הרוחות סביב נושא שירת הנשים בצה"ל מסרבות להירגע: הרב הצבאי של פרויקט שח"ר (שילוב חרדים), סגן-אלוף רמי משה ראב"ד הודיע על התפטרותו לאלתר מהתפקיד, וזאת על רקע החלטת המטכ"ל לחדד את פקודות השילוב הראוי – כפי שהן מופעלות כיום – בקרב כלל חיילי צה"ל, גם החרדים שבהם. הרב ראב"ד לא יעזוב את תפקידו הנוסף, כרב הראשי של חיל האוויר.

רם משה ראב"ד, רב חיל האוויר, ינואר 2012. יהונתן בן דוד, במחנה
"לא אוכל להשתתף בחידוד הנהלים בפרויקט שח"ר". סא"ל הרב רמי משה ראב"ד/במחנה, יהונתן בן דוד

הרב ראב"ד השתתף כחבר בוועדה שבחנה את השילוב הראוי בצה"ל, בראשות ראש אכ"א, האלוף אורנה ברביבאי. הוועדה, שמונתה על ידי הרמטכ"ל בני גנץ, קמה בעקבות הסערה שנוצרה עקב סירוב של חיילים דתיים להשתתף באירועים בהם הייתה גם שירת נשים, כפי שקרה גם במהלך טקס בבית ספר לקצינים. לאחר שהמטכ"ל אימץ אתמול את המלצות הוועדה, לפיהן כלל החיילים בצה"ל יידרשו להשתתף בטקסים רשמיים, גם אם יופיעו בהם זמרות, החליט הרב ראב"ד להביע את מחאתו במכתב ששלח לחיילי הפרויקט.

"לא יכול לקחת אחריות על הקרע"

"אני מצטער אך לא אוכל להשתתף בחידוד הנהלים בפרויקט שח"ר", אמר הרב לחבריו בשיחות סגורות, "החרדים התגייסו לצה"ל בתנאים ברורים ופתאום רוצים לשנות את התנאים - זה יביא לפיצוץ". לדבריו, "נכון שברור לכולם שהם צריכים לעמוד בטקס בו שרה אישה, אבל עד עכשיו אף אחד לא אכף את זה. אני לא יכול לקחת אחריות על הקרע והפיצוץ שיהיה ביום שבו יאכפו בכוח את הפקודה". הרב ציין כי במשך ארבע שנים נשמר סטטוס קוו, תוך העלמת עין מהשתתפות חרדים בפעילויות מסוימות – ולפי ראייתו - יש כוונה לשנות זאת.

גורם צבאי בכיר מתח ביקורת על המכתב של סא"ל ראב"ד ואמר כי הוא נקט בפעולה זו על מנת לזכות באהדת הציבור החרדי. "סוכם שהוא יפרוש בשנת 2012, ועכשיו הוא עושה את הכל כדי לזכות באהדת הציבור החרדי. חבל שזה נעשה בצורה פרובוקטיבית. אין כל שוני ואין אף החלטה ביחס של צה"ל לחרדים, בהם הוא רואה חיילים בעלי מוטיבציה ורמה מקצועית גבוהה".

יצוין כי פרויקט שח"ר הפך בארבע השנים האחרונות לאחד המפעלים הבולטים ביותר בתחום כוח האדם בצה"ל, וזאת בשל רצון המטה הכללי לשלב כוח אדם אנושי מהמגזר החרדי במקצועות מחשב ומערכים טכניים בכלל החילות, תחת מגבלות שהציבו הרבנים. שנת 2012 הוגדרה בצבא כשנת שיא בגיוס חרדים.

לקריאה נוספת
סופית: פטור משירת נשים בצה"ל - רק באירועי הווי
לפי יומיים: רבני צה"ל בדיון על הדרת נשים - "לאחד השורות"
לפני חודשיים: ראש אכ"א - "נשים צריכות לשיר מעל כל במה בצה"ל"
בספטמבר: 5 צוערים מבה"ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully