וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות האשראי מרגיעות: נפצה בעלי כרטיסים שנפרצו

חברות האשראי טוענות שהיקף הפריצה קטן משפורסם. בנק ישראל הודיע שכ-15 אלף כרטיסים נפרצו, וממליץ ללקוחות לבדוק את חיובי האשראי. ברשימה המצורפת תוכלו לבדוק אם כרטיסכם נפרץ

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

חברות האשראי מנסות למזער נזקים, וטוענות כי היקף הנזק שנגרם ממתקפת ההאקרים הסעודים קטן בהרבה משפורסם. אמש העלו לרשת האקרים (פצחנים) מערב הסעודית שורה של קבצים, המכילים את פרטיהם של אזרחים ישראלים רבים, שלטענתם כללו בין היתר מספרי כרטיסי אשראי.

בהודעה שפרסם בצהריים המפקח על הבנקים, נאמר כי לבנק ישראל דווח עד כה עד 15 אלף כרטיסי אשראי שנפרצו בשלוש חברות האשראי, והומלץ ללקוחות לבחון את החיובים בדף הפירוט או באתר האינטרנט של החברות לצורך איתור עסקאות שלא בוצעו על ידם, ובכל בעיה ליצור קשר עם חברות כרטיסי האשראי בהקדם האפשרי.

חברות האשראי פרסמו ביממה האחרונה שורה של הודעות הרגעה, ולטענת חברות ויזה כ.א.ל, ישראכרט ולאומי קארד, פרטי הכרטיסים שנחשפו ידועים, ולקוחותיהם יפוצו אם נגרם להם נזק. עוד נמסר כי ננקטו כל הצעדים הנחוצים על ידי מחלקות הביטחון של החברות. חברות האשראי הבהירו כי לא מדובר בפרשה רחבת היקף כפי שפורסם, ואמרו כי כמות כרטיסי האשראי שנחשפו עומדת על כעשרים אלף, ולא 400 אלף כפי שטענו ההאקרים.

בדקו אם שמכם מופיע ברשימת הכרטיסים שנפרצו
לבירור מול חברות האשראי:
ישראכרט 03-6364333
לאומי קארד 03-6178800
אמריקן אקספרס 1800-800-410
ויזה כ.א.ל 03-5723666

מחברת ויזה כ.א.ל נמסר כי "החשד לזיוף רחב היקף התברר כמוגזם. אנו מדברים על כמה מאות כרטיסים. בחברה 'גידרנו' את הכרטיסים שפרטיהם נחשפו, ונחסמה האפשרות לבצע איתם רכישות באינטרנט. במהלך היום ניצור קשר עם הלקוחות שפרטיהם נחשפו, ואנו יודעים במי מדובר. ננפיק להם כרטיסים חדשים".

מנכ"ל חברת ישראכרט, דב קוטלר, אמר הבוקר כי מבדיקה שנעשתה במשך הלילה, התברר כי מתוך כשלושה מיליון כרטיסים וחצי שהנפיקה החברה בישראל, נחשפו פרטיהם של 6,600 מהם בעקבות המתקפה. בישראכרט אומרים כי בסך הכל, נחשפו פרטיהם של 14 אלף כרטיסים של כלל חברות האשראי, מתוך כשבעה מיליון כרטיסים בישראל, והבהירו כי הכרטיסים שנפגעו במתקפה נחסמו לשימוש באינטרנט, וכי לבעליהם יונפקו כרטיסים חדשים. בחברה הבהירו כי אם נעשה שימוש לרעה בכרטיסים, הלקוחות יפוצו.

חברת לאומי קארד מסרה כי "מדובר ב-4,000 מקרים בלבד, בהם נחשפו כרטיסי האשראי של החברה. מדובר בפריצה לאתרים של בתי עסק אינטרנטיים, שלא עמדו בתקני אבטחת המידע של חברות כרטיסי האשראי, ולא בפריצה לחברות כרטיסי האשראי". עוד נמסר כי "אנשי אבטחת המידע של לאומי קארד איתרו במהירות את הקבצים, והגבילו מיידית את השימוש בכרטיסים אלה באינטרנט. בלאומי קארד מדגישים כי לא נגרם כל נזק ללקוחות, ובכל מקרה הינם מבוטחים באופן מלא. החברה מבצעת משעות הבוקר פנייה יזומה לבעלי הכרטיסים, והם יוחלפו במהלך היומיים הקרובים".

האם תפסיקו לקנות באינטרנט? הצביעו בפייסבוק

עוד באותו נושא:
האקרים חשפו ברשת פרטי כרטיסי אשראי של ישראלים
פרסום מספרי האשראי: האיום חמור פחות מכפי שנטען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully