וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בימין על דחיית חוק המאחזים: "זו היתממות"

יהושע בריינר

2.1.2012 / 2:57

לאחר שנתניהו הורה לדחות את ההצבעה בוועדת השרים לחקיקה את ההצבעה על החוק, שאמור בין היתר להכשיר את המאחז מגרון המיועד להריסה, נמתחת עליו ביקורת מצד המתנחלים: "בריחה מאחריות"

אכזבה גדולה מראש הממשלה בנימין נתניהו נרשמה בקרב ציבור המתנחלים לאחר שזה הורה אתמול (ראשון) לוועדת השרים לענייני חקיקה לדחות את ההצבעה על "חוק המאחזים" האמור לאפשר בין היתר את "הלבנת" המאחז מגרון שבבנימין. על פי הצעת החוק, מאחז לא ייהרס עד שהטוען לבעלות על הקרקע יוכיח בבית המשפט כי אכן מדובר בקרקע פרטית. כעת, לאחר שראש הממשלה הורה לדחות בשלושה חודשים את הדיון בהצעת החוק, בציבור המתנחלים אומרים מילים קשות על הצעד.

"זו בריחה מאחריות מצד הממשלה והעומד בראשה", אמר יו"ר מועצת יש"ע דני דיין. "הצעת חוק שכזו מחזקת את שלטון החוק ואת זכויות הפרט והיא הייתה צריכה לזכות לתמיכה גורפת. המצב המשפטי הנוכחי הוא אבסורדי ובלתי נסבל. כיום, כל סרן במנהל האזרחי מחליט על הריסת יישוב במקום ששופט בבית משפט מחוזי יקבל את ההחלטה. מה יותר הגיוני מזה? כנראה שכאשר לממשלה אין יכולת הכרעה, זה מה שקורה".

"דחיית הדיון בהצעת החוק הינה היתממות שלא במקומה", מוסיף איתי חמו, תושב מגרון. "היא מבטאת את הפחד הלא מוסבר של אנשי הפרקליטות לברר אחת ולתמיד את מעמד הקרקעות ביישוב. מעבר לכך, הדחיה מעלה שאלה קשה לגבי אחריותה של ממשלת ישראל על מקום אותו הקימה במו ידיה".

הפגנה על מגרון מול הכנסת, ספטמבר 2011. מגד גוזני
חוקיות המאחז מגרון שנויה במחלוקת. הפגנה נגד פינוי מגרון מול הכנסת/מגד גוזני

לשלושת חודשי הדחייה משמעות קריטית מבחינת תושבי המאחז, משום שעל פי הכרעת בג"ץ, על המדינה להרוס את מגרון עד לסוף חודש מרץ. במקביל, מתנהל משא ומתן שאינו צולח בין משרד הביטחון לבין תושבי המאחז, במטרה שאלה יסכימו להעתקת היישוב. על פי הערכות בקרב המתנחלים, הצעת החוק, הזוכה לרוב בממשלה, יכולה להוביל לדחיית ההחלטה על הריסת המאחז בטענה כי החוק יכול להכשיר את היישוב בדיעבד. חוקיות המאחז מגרון שנויה במחלוקת, אפילו בפרקליטות המדינה, שם נטען בהליך אזרחי כי לפלסטינים המתגוררים באזור אין כל הוכחה לבעלות על הקרקע.

בתנועת "שלום עכשיו", שעתירתה הביאה להחלטת בג"ץ, בירכו על הדחייה. "אפילו נתניהו מבין שפינוי מגרון הוא החובה הבסיסית של מדינת חוק ומוסר", אומר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר, "כל הצעות החוק ההזויות ביותר, שמנסות להכשיר את הגניבה - סופן להתנפץ אל מול הרצון של ישראל להישאר מדינה דמוקרטית".

לקריאה נוספת:
בשבת: הצעה נוספת למניעת הריסת מאחזים
בחמישי: מתנחלים חשפו פרטי שרים שהתנגדו להכשרת מאחזים
המתנחלים נגד הליכוד: "חברים בצבא של שלום עכשיו"
לפני שבועיים: נתניהו הנחה "להפיל" את חוקי "הכשרת המאחזים"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully