וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו בהצעה נוספת למניעת הריסת מאחזים

פנחס וולף

31.12.2011 / 23:05

על פי הצעת החוק, תיאסר הריסת מבנים לפני שהוכח בבית המשפט כי הקרקע היא אכן של העותר הדורש את הריסתו. יוזמי החוק מאיימים כי במקרה שיעוכב, יעלו לדיון חוזר את "חוק הכשרת מאחזים"

הצעת חוק נוספת שמטרתה שימור המאחזים הבלתי חוקיים צפויה לעלות מחר (ראשון) לדיון בוועדת השרים לחקיקה. מדובר בהצעת חוק "בירור בעלות", שיזמו יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) וח"כ יריב לוין (ליכוד), ובה מוצע כי הוראה להריסת מבנה במאחז לא תתבצע לפני שהוכח בבית המשפט כי הקרקע אכן אינה של בעל המבנה, אלא של הפלסטיני שדורש את הריסתו.

היוזמה להצעת החוק נולדה בעקבות מקרה בו פסק בג"ץ להרוס בתים במאחז מגרון בגין טענות של פלסטיני לבעלות על הקרקע. לאחר שנהרסו הבתים, התברר בבית המשפט המחוזי כי לפלסטיני לא היו כלל הוכחות לבעלות. במקרה נוסף, לטענת יוזמי החוק, עקב עתירת פלסטיני, הורה בג"ץ להרוס מבנים בשכונת האולפנה בהתנחלות בית אל, מבלי שבדק למי שייכת הקרקע, ואכן התברר כי הקרקע נרכשה מפלסטיני אחר מהעותר.

בשונה מבעבר, נראה כי הפעם שרי הימין, שדולת ארץ ישראל בכנסת ומגישי הצעת החוק מתכוונים לפעול נמרצות למען העברתו המוצלחת בוועדת השרים לחקיקה, כך נודע לוואלה! חדשות. ההערכה היא כי גם אם תאושר הצעת החוק, יוגש ערר לממשלה על ידי השר בני בגין או השר דן מרידור, בכדי לקיים דיון חוזר. במקרה זה, חוששים תומכי החוק כי הדיון יידחה שוב ושוב על ידי ראש הממשלה. לכן, מכינים הם "איום" משלהם – אם תתמהמה הממשלה בדיון על הערר, יעלו שרי הימין לדיון את הערר שלהם מהצעות החוק להכשרת חוק המאחזים, אשר נפסלו החודש בהוראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אין סיבה שמישהו יתנגד לחוק"

"אין שום הצדקה, לא מוסרית ולא משפטית, שנהרוס עשרות בתים למשפחות נורמטיביות צעירות שהתיישבו במקום בעידוד המדינה ובעזרת תקציבים מהמדינה, ועכשיו אומרים להם - תצאו מבתיכם בלי שהמדינה בדקה אם לצד השני יש בעלות על הקרקע", אמר ח"כ זאב אלקין בשיחה עם וואלה! חדשות. "ברגע שהפלסטינים הכירו בכך שאין להם בעלות על הקרקע, אין סיבה שנזרוק לרחוב עשרות משפחות. גישה זו מתבססת גם על חוות דעת משפטית של עו"ד יעקב וינרוט. אני מצפה מהשרים לאשר זאת". לדברי ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ, "החוק בא למנוע עיוותי דין נוספים ואין כל סיבה שמישהו יתנגד לו".

בתוך כך, ועדת השרים לחקיקה תדון גם בהצעת חוק של ח"כ ישראל חסון (ליכוד) המכונה "משתמטות בשם הדת", לפיה אישה שתרצה לקבל פטור משירות צבאי על רקע דתי תצטרך להצהיר על כך שהיא למדה שנתיים במוסד דתי. הצעת החוק לא צפויה לעבור, בשל העובדה שהממשלה מבקשת לקדם הצעת חוק ממשלתית שמטרתה למנוע השתמטות מהצבא על רקע דתי. הצעת החוק של חסון זוכה להתנגדות מהסיעות החרדיות, והשר משולם נהרי (ש"ס) הודיע כי אם ועדת השרים לחקיקה תאשר את ההצעה, הוא יגיש ערר לממשלה על כך. כך או כך, מתכוון חסון להביא את הצעת החוק להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב.

עוד בנושא:
הצעה: לאסור פינוי מאחז שקיבל סיוע מהמדינה
מתנחלים חשפו פרטי שרים שהתנגדו להכשרת מאחזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully