וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים חשפו פרטי שרים שהתנגדו להכשרת מאחזים

יהושע בריינר

29.12.2011 / 14:01

תושבי המאחז מגרון יוצאים למאבק אחרון לפני הריסתו הצפויה במרץ 2012, והעלו לרשת אתר המשווה בין עמדות שרי הליכוד בנוגע לפינויו. שר בעל עמדות יוניות "מועבר לצד הרע של המאזניים"

מטה המאבק של המתנחלים ממגרון מוריד כפפות במערכה נגד שרי הליכוד המתנגדים ל"הלבנת" המאחז, ותושביו החלו לפרסם ברשת את מספרי הטלפון של השרים.

כחלק מרצונם של אנשי מגרון להעביר את "חוק ההסדרה", שיאפשר להכשיר את המאחזים ביהודה ושומרון, ובהם את בתיהם, העלו המתנחלים לרשת אתר ובו מופיעים ברשימה בצורת מאזניים שמות השרים התומכים בהצעת החוק ורשימת המתנגדים לה. לרשימת השרים המתנגדים מצורפים פרטיהם האישים, והמתנחלים מפצירים בתומכיהם לפנות לשרים ולשכנע אותם לתמוך בחוק. בין היתר, מופיעים באתר מספרי הטלפון הנייד הפרטיים של השרים גדעון סער, לימור לבנת, יוסי פלד ומיכאל איתן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השרים "מתנדנדים" מצד לצד לפי התבטאויותיהם. הימניים יותר זוכים לפרטיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המטרה היא לעזור לחבר הממשלה שעדיין מתלבט להחליט נכון", אומרים במטה המאבק של מגרון. "האתר עוקב אחר פעילותו של השר, וברגע שהוא עובר 'לצד הכחול', שתומך בחוק, הדברים מתעדכנים".

"חיילים בצבא הפינוי של שלום עכשיו"

על פי הצעת החוק, מאחז שהמדינה תמכה בהקמתו ואין עליו דורש פלסטיני פרטי, יאושר בדיעבד. אם מגיע פלסטיני הטוען לבעלות על השטח ומסוגל להוכיח זאת, המדינה תפצה אותו. הצעה כזו, אם תאושר, תאפשר להשאיר את המאחז מגרון על כנו, למרות שבג"ץ הורה להרוס את בתיו עד חודש מרץ 2012.

גם בשבוע שעבר יצאו המתנחלים בקמפיין להפעלת לחצים על השרים. בין היתר, הוצגו חברי הכנסת מהליכוד המתנגדים להצעה במדי צבא, וכונו "חיילים בצבא הפינוי של שלום עכשיו". רק השבוע, במאחז רמת גלעד, הצליחו המתנחלים להגיע להסכם עם המדינה להעתקה של חלק מהמבנים, כדי למנוע את הריסתם. במגרון, לעומת זאת, מתנגדים בתוקף להסכם מול המדינה על העתקה ואומרים כי רק הסדרה של המאחז במקומו הנוכחי מקובלת עליהם.

עוד בנושא
היועץ המשפטי וינשטיין הסכים לדחות את הדיון על מגרון
המדינה: הפלסטינים לא מסוגלים להוכיח בעלות במאחז
בג"ץ הורה: המאחז ייהרס לא יאוחר מחודש מרץ 2012

לפנייה לכתב: joshjosh@ walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully