וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדי קרא לחיילת באוטובוס בירושלים "פרוצה" ונעצר

פנחס וולף

28.12.2011 / 10:18

החיילת סירבה לעבור למושבים האחוריים והחרדי קילל אותה בתגובה. נהג האוטובוס דיווח למשטרה שעצרה את הגבר לחקירה. ניצב שחם: "הוחלט לשנות מדיניות בבית שמש ולפעול ביד קשה"

גבר חרדי בן 44 נעצר הבוקר (רביעי) לאחר שקילל חיילת שסירבה לעבור לספסלים האחוריים באוטובוס בירושלים. הגבר עלה על קו 49 בעיר ודרש מהחיילת, שכבר ישבה באוטובוס, לעבור לאחור. לאחר שזו סירבה, החל החרדי לקלל אותה והנהג הזעיק את המשטרה, כך עדכן הבוקר מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, בוועדת הכלכלה של הכנסת.

"הוא אמר לה 'פרוצה תעברי מאחור'", סיפר ניצב שחם והוסיף כי "אגד דיווח לנו על כך, שלחנו ניידת ועצרנו את העבריין הזה וכעת הוא בחקירה". לדבריו, "נפעל נגדו בחומרה רבה".

מאגד, מפעילת קו 49, נמסר בתגובה כי "נהג האוטובוס כמו גם הפקח שהיה בו פעלו כמצופה מהם בעת שהם הבחינו במורת רוח עמוקה שנגרמה לחיילת שהותקפה קשות, באופן בוטה ובלתי נסבל על ידי חרדי שניסה לכפות עליה את המעבר לחלקים האחוריים של האוטובוס. אנחנו מתדרכים את הנהגים שלנו על פי החלטות בג"ץ לאפשר ישיבה וולונטרית באוטובוס ללא כל מרכיבי כפייה. אנחנו באגד מצטערים על כך שמנסים לגרור את הנהגים שלנו למרכז הוויכוח והמחלוקת דבר שהוא מבחינת לעג לרש".

שחם התייחס בדיון בוועדת הכלכלה גם לתופעת הדרת נשים והתנכלויות לנשים ואמר כי "צריך לשים קץ לתופעה ואכיפה בלבד לא מספיקה". לדבריו, יש להחמיר את הענישה נגד עבריינים כאלה. לצד זאת הוסיף כי "רק שלשום עצרנו גבר נוסף, אך אתמול הוא שוחרר לצערי. הגשנו ערר והאריכו לו את המעצר ב-24 שעות נוספות".

אלפי בני אדם השתתפו אמש בעצרת נגד תופעת הדרת נשים, שנערכה בעיר בית שמש. העצרת נערכה ברחבת בית הספר "אורות בנות", בה לומדת הילדה נעמה מרגוליס בת ה-8, שנאלצה להתמודד עם שורה של התנכלויות מצד חרדים בשל לבושה. תחת הכותרת "באנו חושך לגרש" נאמו בזה אחר זה נשים שספגו אלימות מצד חרדים ופוליטיקאים.

על העצרת סיפר מפקד מחוז ירושלים שחם כי המשטרה אפשרה את קיומה בלב שכונה חרדית, "למרות שזה דרש כוח משטרתי גדול, כי חשבנו שקולם של המתנגדים לאפליה צריך להישמע". כמו כן ציין כי "הוחלט לשנות מדיניות בבית שמש ולפעול ביד קשה ללא פשרות גם נגד אמירות. אמירות מובילות למעשים".

עוד בנושא:
אלפים הפגינו בבית שמש: "יריקה על ילדה - כמו על כולנו"
פרס: המדירים - מיעוט מסוכן, שיעברו בעצמם לצד השני
בכיר בבית שמש: נתניהו מסר את העיר שלנו לחרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully