וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה מאסרי עולם מצטברים נגזרו על רוצח משפחת אושרנקו

גלעד גרוסמן

27.12.2011 / 11:31

שנתיים לאחר הרצח המזעזע, נגזר עונשו של דמיאן קרליק שבקור רוח דקר למוות את בני משפחת אושרנקו בראשון לציון, הצית את ביתם ונמלט. קרליק גם ישלם פיצויים לבני המשפחה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

שנתיים לאחר הרצח שזעזע את המדינה, הגיעה היום (שלישי) פרשת רצח ששת בני משפחת אושרנקו לסיומה, עם מתן גזר הדין למתכנן ומבצע הרצח - דמיאן קרליק. בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר שישה מאסרי עולם מצטברים על קרליק שהורשע ברצח בני המשפחה, ועשר שנות מאסר נוספות על כך שגנב מביתם. כמו כן, נקבע כי קרליק ישלם פיצויים בסך 258 אלף שקלים ליאנה אושרנקו, בתם של בני הזוג שנרצחו, ו-200 אלף שקלים להוריה ואחיה של טטאינה אושרנקו. בקשת ההגנה, לגזור על קרליק שישה מאסרי עולם חופפים, נדחתה.

גזר זין דמיאן קרליק, רוצחה של משפחת אושרנקו, דצמבר 2011. דרור עינב
"איבד כל צלם אנוש מתוך שנאה". קרליק, היום בבית המשפט/דרור עינב

התובע, עו"ד עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, אמר כי אין בעונש נחמה לבני משפחת קרליק, אולם משמעות גזר הדין היא שהנאשם "לא ייצא ממאסר עד תום ימי חייו".

פרקליטו של קרליק, עו"ד אורי קינן, לא הודיע בתום הדיון אם בכוונתו לערער על גזר הדין שניתן למרשו, והסתפק בהודעה כי "בכוונתו לקרוא את גזר הדין והכרעת הדין וללמוד אותם, ולאחר מכן נחליט על המשך צעדינו".

בני משפחתה של טטיאנה אושרנקו הסתגרו בכאבם ולא הגיעו היום לדיון גזר הדין במשפטו של קרליק. "גזר הדין, צודק ונכון ככל שיהיה, לא מפחית מאובדנם", אמרה עו"ד דנה פוגץ', מנכ"ל מרכז נגה, שמייצגת את בני המשפחה. "עם זאת, ברור כי מאסרי עולם מצטברים הם העונש הראוי היחיד המשקף גזלת חייו של כל קורבן.

"אפילו לחיית השדה לא ניתן לדמותו"

השופטים, אברהם טל, רות לורך וצבי דותן, ציטטו בהכרעתם מפסק דין אחר שניתן לאב שרצח את ילדיו: "הנאשם איבד כל צלם אנוש, ואפילו לחיית השדה לא ניתן לדמותו ... הוא קיפד במו ידיו נשמות זכות, במוות שאין מטריד ממנו". לאחר מכן, כתבו: "כך גם בענייננו, הנאשם איבד כל צלם אנוש, תוך תכנון מוקדם ובאכזריות רבה קטל שישה אנשים, מתוך שלושה דורות של בני משפחה אחת".

לדברי השופטים, קרליק "עשה כן מתוך נקם, כעס ושנאה, ולא נרתע מול מראה הסבתא הזועקת לעזרה, מראה תינוק בן חמישה חודשים, ותינוקת בת שלוש שנים, הישנים שנת ישרים, ודקר דקירות רבות את קורבנותיו - ולמרות זאת, פעל לפי תכנון מוקדם להצית את הבית ואת חפציו, כדי להעלים את זהותו. גם לאחר הרצח, פעל בקור ובמניפולטיביות".

גזר זין דמיאן קרליק, רוצחה של משפחת אושרנקו, דצמבר 2011. דרור עינב
"הנאשם - מניפוליבי, מחושב וקר". הרכב השופטים/דרור עינב

בית המשפט הרשיע את קרליק לפני כחודש ברצח בני המשפחה. מכתב האישום עולה כי הוא דקר למוות את בני המשפחה, הצית את הדירה ונמלט, כיוון שביקש לנקום בבני המשפחה, לאחר שפיטרו אותו מהמועדון שבבעלותם, בחשד שגנב בקבוקי שתייה מהמקום.

הרצח בראשל"צ: המשטרה פשטה על מעדניית המשפחה. אבי כהן
בני משפחת אושרנקו/אבי כהן

בהכרעת הדין, כתבו אז השופטים כי הם מקבלים את הודאתו של קרליק, אך הוסיפו כי מחקירתו במשטרה עולה כי מדובר באדם מניפולטיבי, מחושב וקר. עוד קבעו כי גרסתו, לפיה אדם בשם "ולאד" ביצע את הרצח, היא גרסה "כבושה, שנפתרת על ידי עדויות וראיות אחרות".

לפני שנה גזר אותו הרכב שופטים 13 שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על אשתו של קרליק, נטליה, שהודתה במסגרת הסדר טיעון בהריגתו של אדוארד אושרנקו. קרליק הורשעה גם בעבירות של שוד, קשירת קשר והשמדת ראיות.


עוד בנושא
פיענוח הרצח: קרליק אילץ את האישה לשלוח סמס לבעלה
פס"ד ההרשעה: קרליק הוגדר כ"אדם קר, מחושב ומנוכר"
בזמנו, טען קרליק: ההודאה נגבתה ממני תוך כדי עינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully