וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחים הורידו שלטי הפרדה בבית שמש, חרדים קראו "נאצים"

פקחי עיריית בית שמש שהגיעו לעיר על מנת להסיר את השלטים המורים לנשים ללכת בצד השני של הכביש, נתקלו בגידופים מצד קבוצת חרדים שכינו אותם "נאצים". איש לא נעצר, וההתקהלות פוזרה

שוב אלימות מצד חרדים בבית שמש: פקחי עיריית בית שמש הגיעו אחר הצהריים (ראשון) בליווי שוטרים לרחוב חזון איש בעיר, והורידו את השלטים המורים לנשים לעבור לצד השני של הכביש. מהמשטרה נמסר כי במקום נוצרה התקהלות של כמה עשרות בני אדם, שחלקם ניסו לתקוף את השוטרים והיתר קיללו אותם, בין היתר, גם בכינוי "נאצים". ההתקהלות פוזרה ללא אלימות או מעצרים.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, שזכה בעבר לביקורת על רקע התבטאויות גזעניות שאמר, ותמיכתו במשמרות צניעות במרחב הציבורי, מבקש להתנער מהקיצוניים בעירו. היום הוא אמר כי הוא " מגנה בכל תוקף את אותם שוליים קיצוניים של המגזר החרדי בעיר וכלל התושבים, המכפישים במעשיהם החמורים את כלל תושבי בית שמש. כאשר 99% מתושבי העיר חיים בהרמוניה ובשלווה". עוד נמסר מהעירייה כי "ראש העיר אף פנה מספר פעמים למשטרת ישראל בדרישה להגן על ילדות בית הספר ולשמור על הסדר הציבורי, וקורא למשטרת ישראל לאכוף את החוק ולמצות את הדין אותם פורעים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפקחים מורידים את השלטים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הורדת השלטים נעשתה לאחר שמוקדם יותר היום הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להסיר את השלטים המורים על הפרדה בין נשים וגברים. "אין מקום לשום התנכלות ולשום אפליה", אמר נתניהו, שהוסיף כי "ישראל היא דמוקרטיה מערבית ליברלית, בה המרחב הציבורי פתוח ובטוח לכולם, גברים ונשים כאחד".

הבוקר: חרדים תקפו צוות צילום של ערוץ 2

"המשטרה עושה ותעשה", אמר נתניהו, והוסיף כי המשטרה תפעל על מנת לעצור "ולפעול נגד מי שיורק, מי שמתנכל או מרים יד". לדבריו, "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, זה לא רק עניין חוקי זה גם עניין חברתי. יש פה עניין של נורמות חברתיות. אני קורא לכל אנשי הציבור והמנהיגים הרוחניים לפעול נגד התופעה הזו. המרחב הציבורי בישראל יהיה בטוח ופתוח לחלוטין". ראש הממשלה ציין כי שוחח אתמול עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שעדכן אותו על מאמצי המשטרה למיגור התופעה, וכמו כן עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

מוקדם יותר היום תקפו חרדים ברחוב צוות צילום של ערוץ 2, שהגיע כדי להמשיך בסיקור ההתנכלות לנשים בעיר. ממשטרת ירושלים נמסר כי העיתונאים הותקפו על ידי כמה עשרות חרדים, וכמו כן יודו אבנים לעבר הרכב של הצוות. אחד מאנשי הצוות נפגע קל בידו כתוצאה מהתקרית וטופל על ידי צוות מד"א במקום, וכמו כן נגרם נזק לכלי הרכב. המשטרה פתחה בחקירה לאיתור התוקפים והציוד שלדברי הצוות נגנב מהם במהלך התקיפה.

עוד בנושא
עשרות חרדים תקפו צוות של ערוץ 2 בבית שמש
לבני: לו הייתי ראש הממשלה, עניין בית שמש כבר היה מטופל
בת ה-8 שהותקפה בבית שמש: ”שהקיצונים יעזבו”
נתניהו: נפעל נגד כל מי שיורק על נשים ומתנכל להן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully