וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת השחקן יובל זמיר

עינב שיף

21.12.2011 / 21:13

זמיר, שחקן תיאטרון בולט שהיה גם זמר ובמאי אופרה זוכה פרס רובינא למשחק, מת לאחר התמודדות עם מחלת הסוכרת והוא בן 47 בלבד

השחקן יובל זמיר הלך לעולמו הערב (רביעי) והוא בן 47 בלבד. זמיר, שהתמודד בשנים האחרונות עם מחלת הסוכרת, חש לא בטוב והתקשר לשירותי מגן דוד אדום. אלו הגיעו לביתו ומצאו אותו ללא הכרה. הפרמדיקים ניסו לבצע בו החייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותו. בתיאטרון הקאמרי בו שיחק זמיר קיבלו בהלם את הבשורה, שכן זמיר גילם תפקידים בשתי הצגות מרכזיות של התיאטרון הרצות בימים אלה: "כנר על הגג" ו"קברט".

זמיר נחשב למטאור בשמי התיאטרון הישראלי: הוא בוגר בית הספר תלמה ילין ושירת בצה"ל במסגרת להקת צה"ל. לאחר שחרורו למד בסטודיו של ניסן נתיב ולאחר מכן החל לשחק בתיאטרונים הרפרטוארים, בהם הקאמרי, הבימה ועוד. זמיר זכה בפרס רובינא למשחק בגיל 26 בלבד וכיכב בהצגות כמו ""הדיבוק", "טרטיף", גן הדובדבנים", "הנפש הטובה מסצ'ואן", "פולארד", "ביקור הגברת הזקנה" ועוד. בחו"ל, שיחק זמיר באוף ברודוויי בהצגות כמו "Night Sky" וב-"Nothing As It Should Be", שם גילם את ולדימיר ויסוצקי.

גם בקולנוע הישראלי כיכב זמיר בסרטים כמו "נועה בת 17", "ברוריה", "מסוכנת" ועוד. זמיר היה אף זמר אופרה ושר באופרה הישראלית ב"חלום ליל קיץ", "סוויני טוד", "הכלה המכורה" ו-"ווצק". זמיר הוא חתן פרס גולנד ואדיס דה פיליפ לאופרה.

בסוף שנות ה-90 פרצה פרשה שהעיבה על הקריירה של זמיר: אז התלוננו נגדו ארבעה תלמידים שלמדו אצלו משחק וטענו כי זמיר ביצע בהם מעשים מגונים. זמיר הורשע בבית המשפט ונידון לארבע שנות מאסר בפועל.

"מדובר באמן רב תחומי, שהיה גם פרטנר, גם שחקן, גם במאי, גם זמר אופרה וגם במאי תיאטרון", ספד לו נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי. "הוא מצא בית חם בקאמרי לאחר ששילם את חובו לחברה. לא משנה באיזה תפקיד שיחק, בין אם ב'כנר על הגג' שם החליף את איציק כהן או ב'קברט', מאוד היה קשה לשכוח את יובל".

בתיאטרון הסמטה, שם פעל זמיר רבות ואף כיהן בוועד האמנותי\ הביעו הערב צער רב על מותו: "רק אתמול נפגשנו לישיבה על הצגה חדשה שעמד לביים", סיפרה עירית פרנק, מנכ"לית התיאטרון. "הוא עזב את הפגישה כיוון שחש כאבים ואמר לי כשיצא: 'אל תדאגי, מחר כבר אהיה על הבמה'. יובל היה חבר יקר, ואיש תיאטרון ענק. הוא יחסר לי מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • יובל זמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully