וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומר החדש למלחמה במזיקים: שמן בישול

רמי שני

20.12.2011 / 8:37

בשורה לחקלאים: מחקר חדש שנערך במינהל המחקר החקלאי במשרד החקלאות גילה את מעלותיו הרבים של תחליב המופק מהשמן על פני חומרי ריסוס אחרים. כמות השמן הנדרשת לדונם: כשני ליטרים בלבד

שימוש חדש לשמן הבישול: תכשיר הדברה נגד מזיקים בחקלאות. מחקר שנערך במינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני) במשרד החקלאות, חשף כי ניתן להשתמש בשמן מאכל לצרכי הדברה. על פי המחקר, שימוש בחומר זה מפחית משמעותית את הצורך בשימוש בחומרי הדברה כימיים ומוריד את עלויות הריסוס.

הבסיס לפיתוח הוא חסינותם ויכולת עמידתם של הזרעים מהם מופק השמן בפני מחלות ומזיקים שונים. במכון פותחה מכונה שנועדה להביא לריסוק השמן לטיפות זעירות, כדי לאפשר את ערבובו במים כתחליב לצורך הכנת חומר הריסוס. המחקר הוכיח כי התחליב הזה יעיל בהתמודדות עם חרקים, פטריות ומזיקים בחקלאות. מדובר על מזיקים כמו אקריות וכנימות מסוגים שונים, קימחון ועוד. הוא יעיל גם במניעת הופעת מחלות בצמח מבעוד מועד. בשל כך, ניתן לעשות בו שימוש לטובת מניעה של מחלות ונגעים עתידיים, עוד לפני שאלה תקפו את הצמח. התחליב מיועד לשמש כתחליף לחומרי הדברה כימיים, בעגבניות, קישואים, פלפלים וכן בגידולים נוספים. כמות השמן הנדרשת לדונם: כשני ליטרים בלבד.

ההצלחה בשימוש בשמן כחומר הדברה, רשומה לזכותו של ד"ר שמואל גנמור מהמכון להנדסה במינהל המחקר החקלאי במשרד החקלאות, שהצליח להפיק את התחליב. במכון וולקני אומרים, כי מדובר בפתרון ירוק וידידותי לסביבה ולאדם.

"הוא נשמר טוב בטמפרטורת החדר כמו שהוא ואין צורך להוסיף חומרי שימור, צורך הקיים בחומרי הדברה אחרים", הסביר ד"ר גנמור. "חומר הגלם ממנו מפיקים את התחליב לריסוס, הוא שמן. הוא זול יחסית ועומד על דולר לליטר, ולא נדרשות כמויות גבוהות של ריסוס בדומה לכמויות הדרושות כאשר מדובר בחומר הדברה, בגלל יעילות התחליב. הצלחת ההדברה היא למשך העונה כולה והחרקים אינם מפתחים עמידות נגד התחליב כפי שקורה עם חומרי ריסוס אחרים. בנוסף, התחליב אינו מכיל שאריות חומרי הדברה, בטוח לשימוש ואינו מצריך ימי המתנה בטרם הקטיף", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully