וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: עסקת שליט תושלם, 550 אסירים ישוחררו

ניר יהב

18.12.2011 / 0:01

חודשיים בדיוק לאחר שגלעד שליט השתחרר משבי חמאס, יתבצע השלב השני בעסקה. אף אחד מהמשוחררים לא משתייך לארגון חמאס. מצרים עוקבת מקרוב אחר השלמת התהליך

היום (ראשון) ייצא לפועל השלב השני של עסקת שליט, במסגרתו תשחרר ישראל 550 אסירים פלסטינים מהכלא. כל 550 האסירים שישוחררו בשלב זה אינם אסירים פליליים אלא ביטחוניים. בניגוד לשלב הראשון בעסקה שבמסגרתה הוחזר גלעד שליט לישראל אחרי חמש שנים וחצי בשבי חמאס, אסירי השלב השני של העסקה לא יגורשו אלא ישובו לבתיהם: 500 לגדה, 43 לרצועה, שניים לירושלים ושניים נוספים לירדן.

אף אסיר שישוחרר מחר לא משתייך לארגון חמאס: 300 הם אנשי פתח, 50 – אנשי החזית העממית, 20 - אנשי החזית הדמוקרטית וכל השאר חסרי השתייכות פוליטית. גורם מצרי המוגדר 'מהימן' אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי נציגים ממצרים ומהצלב האדום יגיעו היום לישראל כדי לעקוב מקרוב אחר ביצוע העסקה, ואף יגיעו לבתי הכלא איילון ועופר כדי לזהות את האסירים.

הגורם אמר כי במהלך המגעים בין ישראל למצרים לגיבוש רשימת השמות שישוחררו בשלב השני, ביקשה מצרים מישראל לכלול ברשימה גם את תשע האסירות הפלסטיניות שלא שוחררו מהכלא הישראלי בשלב הראשון. מה שבסופו של דבר סוכם הוא שישראל תשחרר שש אסירות ולאחר שבוע תשחרר אחת נוספת. השתיים שנותרו ישוחררו כנראה בהסכם נפרד.

"ביקשנו מישראל גם להפסיק את הצעדים שהיא נקטה נגד האסירים הפלסטינים בעקבות חטיפת שליט, כגון בידוד, מניעת ביקורים ומניעת לימודים", הוסיף. "ביקשנו מישראל גם לאפשר חופש תנועה לאסירים ששוחררו בשלב הראשון של העסקה, כלומר לאפשר להם לטוס לחו"ל לשם טיפול או כדי לבקר את בני משפחותיהם".

הגורם הבהיר כי בכוונת מצרים לפקח מקרוב אחר התחייבויותיה של ישראל במסגרת העסקה, "ובראשן ההתחייבות להסיר את המצור מעל רצועת עזה ולהפסיק את הצעדים נגד האסירים הפלסטינים". הוא הודה שישראל הקלה מעט במצור והפסיקה מעט לנקוט צעדים נגד האסירים בכלא "אולם מצרים ממשיכה לעקוב אחר הנושא".

עוד בנושא:

אור ירוק מבג"ץ: נדחו עתירות נגד שלב ב' בעסקת שליט
על רקע ההכנות לשחרור האסירים: בצה"ל תירגלו חטיפה
הרב עובדיה הסכים לשחרור המחבל שניסה להתנקש בו

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully