וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקאי בלוב: "יש עוד עבודה לעשות"

17.12.2011 / 15:50

שר ההגנה האמריקאי נחת הבוקר בטריפולי בירת לוב לביקור רשמי ראשון במדינה מאז הריגתו של קדאפי, על רקע ההחלטה להסיר הסנקציות על הבנק המרכזי. לדבריו, "יהיה מעבר קשה, אך מוצלח"

שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, נחת היום (שבת) בטריפולי לביקור רשמי ראשון בלוב, על רקע החלטתן של ארצות הברית ומועצת הביטחון של האו"ם להסיר את הסנקציות שהוטלו על הבנקים בלוב, בשל המהומות ששררו במדינה בתקופת שלטונו של מועמר קדאפי. פנטה צפוי לקיים פגישות עם בכירים בממשלת המעבר – ראש הממשלה, עבד א-רחים אל-קייב ושר ההגנה אוסמה אל-ג'וואלי.

חודשיים לאחר לכידתו והריגתו של הרודן מועמר קדאפי, הממשלה הלובית עודנה נאבקת על מנת להשיג שליטה על המדינה. זאת מכיוון שסמכות הממשלה מאותגרת על ידי מלחמת טריטוריות בין מספר מליציות, שצמחו בעקבות הניסיון להדיח את קדאפי. פנטה, שנחת היישר מביקורו באנקרה, אמר כי "אני בטוח שהם (מנהיגי לוב) נוקטים את הצעדים הנכונים כדי להגיע אל כל הקבוצות האלה ולהביא אותם יחד כך שהם יהיו חלק אחד ואחת לוב מערכת הביטחון". פנטה הוסיף עוד כי "נראה שהם (הלובים) עובדים לצד כמה סוגיות מאד קשות. זו לא מדינה שיש לה היסטוריה של מוסדות דמוקרטיים וממשלה מייצגת. הולכת להיות פה קצת עבודה". עם זאת, שמר פנטה על נימה אופטימית, "זה יהיה מעבר ארוך וקשה, אך אני בטוח שתצליחו".

בהודעה שפרסם הבית הלבן לפנות בוקר נאמר כי ההחלטה להסיר את העיצומים הכלכליים מעל לוב התקבלה לאחר מחשבה רבה, וכי היא מבטאת את מחויבותה של וושינגטון לעם הלובי. גם מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה כדי להסיר את מגבלות הסחר שהוטלו על הבנק המרכזי בטריפולי, עם פרוץ המהומות בפברואר. צעדים אלה אמורים לסלול את הדרך להפשרתם של כ-180 מיליארד דולרים, בהם נכסיהם של בכירים לובים שהוקפאו בבנקים ברחבי העולם.

בסוכנות הידיעות AP דווח כי פנטה יערוך גם ביקור באתר קבר היסטורי שבו קבורים 13 מלחים אמריקאים שמצאו את מותם ב-1804 בלוב.

עוד בנושא:
דו"ח האו"ם מנובמבר: השלטון החדש בלוב ממשיך בשיטות קדאפי
צפו: נבואת הזעם של בנו של קדאפי, לאחר לכידתו
דיווח בארה"ב: אירן סיפקה ללוב פגזים לנשק כימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully