וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום דמים בסוריה: 8 חיילים נהרגו מאש מארב

ניר יהב

14.12.2011 / 21:20

קבוצה של עריקים מהצבא הסורי תקפה כלי רכב צבאי בתגובה להרג חמישה אזרחים מוקדם יותר במחוז חמה. סוכנות הידיעות הסורית בחרה לדווח על הפגנת תמיכה בנשיא אסד בחומס

13 בני אדם נהרגו היום (רביעי) במחוז חמה שבמרכז בסוריה מאש כוחות הביטחון - כך דיווחו פעילי זכויות אדם במדינה. לפי הדיווח, לפחות שמונה מההרוגים הם חיילים ששיירה שבה נסעו הותקפה ממארב על ידי עריקים. על פי הדיווח, תקיפת השיירה הצבאית באה בתגובה על הרג חמישה אזרחים מוקדם יותר מאש הצבא לעבר רכבם בסמוך לעיירה חטאב במחוז חמה ש"התפוצץ כמו כדור אש", לפי אחד הדיווחים. רשת אל-ערביה דיווחה כי עד כה נהרגו היום ברחבי סוריה 30 בני אדם.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה הציגה, כהרגלה, את הפגנות התמיכה במשטרו של הנשיא בשאר אסד במחוז. על פי הדיווח, "המונים מתושבי מחוז חומס" קיימו היום תהלוכת תמיכה במשטר הסורי, במהלכה קראו קריאות נגד "ההתערבות החיצונית בענייניה של סוריה". המפגינים הבהירו כי הם תומכים ברפורמות תחת המשטר הנוכחי בראשות הנשיא אסד, והניפו את דגלי סוריה ואת תמונותיו של אסד.

בתוך כך, ראש ממשלת סוריה, עאדל ספר, נועד היום עם שר התחבורה האירני, והדגיש בפניו כי היחסים בין שתי המדינות הדוקים וחזקים. שני המנהיגים הבהירו כי יגבירו את הסחר בין המדינות "ויעמדו נגד כל הניסיונות לפגוע בהן". השר האירני הבהיר כי ארצו עומדת לצד סוריה ותומכת בכלכלתה: "נמשיך להיאבק במזימה הגדולה שמטרתה לפגוע בעמידה האיתנה הסורית", אמר.

אחרי שהעמידה שלשום את מניין ההרוגים במדינה על 5,000, קראה אתמול נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי, למועצת הביטחון של האו"ם להפנות את עניינה של סוריה לבית הדין הבינלאומי בהאג. "ההרג הנרחב והשיטתי, המעצרים ההמוניים ומעשי העינויים מהווים פשעים נגד האנושות", הבהירה. "היעדר פעולה מצד הקהילה הבינלאומית רק יחזק את הרשויות הסוריות ויוודא שהפושעים לא ייענשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully