וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לאירוע טרור יהודי נוסף: מסגד הוצת בירושלים

יהושע בריינר

14.12.2011 / 7:32

ראש הממשלה הבטיח "לנקוט ביד קשה", אולם לפנות בוקר הוזעקו צוותי כיבוי למסגד בירושלים, לאחר שאלמונים הציתו לפי החשד אש וריססו בין היתר על קירות המסגד את הכתובת "מוחמד מת"

דניאל בוק

(צילום: רותם אזולאי, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

חשד להצתה מכוונת של מסגד בירושלים: כבאים הוזעקו לפנות בוקר (רביעי) למסגד סמוך לרחוב שטראוס בעיר, לאחר שדווח על אש שפרצה במקום. לא היו נפגעים, אולם למסגד נגרם נזק. על קירות המסגד, הקיים כבר כ-800 שנה, רוססו כתובות נאצה נגד ערבים ונגד הנביא מוחמד. בין היתר נמצאו על קירות המסגד הכתובות "מצפה יצהר", "מוחמד מת" ו"תג מחיר-רמת גלעד".

בתוך כך, הפלסטינים דיווחו כי מתנחלים ריססו הלילה כתובות גרפיטי, לרבות "תג מחיר", והציתו כלי רכב של פלסטיני בכפר יאסוף, סמוך להתנחלות תפוח. גם בכפר הפלסטיני חארס, דרומית לקלקיליה, רוססו כתובות "תג מחיר" והוצת כלי רכב והצתת כלי רכב נוספת אירעה בכפר דומא. לא היו נפגעים. כוחות כיבוי השתלטו על האש והמשטרה פתחה בחקירה. ככל הנראה מדובר בפעולת נקם על כוונת מערכת הביטחון לפנות את המאחז מצפה יצהר שבשומרון. בנוסף לכלי הרכב שהוצתו, דיווחו הפלסטינים כי המתנחלים ניסו להצית כלי רכב נוספים בכפרים המוזכרים.

מנקים את פעולת תג מחיר במסגד ברחוב שטראוס בירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
המסגד שהוצת, הבוקר/עומר מירון

תנועת "שלום עכשיו" פרסמה הודעת גינוי להצתת המסגד ובה נכתב כי "המשך השתוללת הימין, הצתות המסגדים ופעולות 'תג מחיר' - יסתיימו ברצח. התשובה להשתוללות היא החזרת הסדר והחוק באופן ברור, פינוי המאחזים והעמדת פורעים ומסיתים לדין". עוד נמסר מהתנועה כי "המשך הדחיות בפינוי המאחזים נותן לנערי הגבעות את מבוקשם ומוכיח להם כי האלימות משתלמת".

מנגד, פעיל הימין ברוך מרזל מסר בתגובה להצתה בירושלים כי "ההסתה נגד המתיישבים, דחיקת ציבור לשוליים והאיומים של גורמי אכיפת החוק, רק מדרבנים גורמים שונים לעשות מעשים. כדי להחזיר את השקט על ביבי ליצור דיאלוג עם נוער הגבעות ולא עימות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצתות המסגדים ופעולות 'תג מחיר' - יסתיימו ברצח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום תוגש תכנית לטיפול באירועי טרור יהודי

בסיום הדיון המיוחד שכינס אתמול ראש הממשלה הוטל על השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לרכז את הפעילות מול משרדי המשפטים והביטחון, צה"ל וגורמים נוספים ולהעביר המלצות לביצוע להתמודדות עם תופעת הטרור היהודי. בין היתר נשקלת הכרזה על פעילים כ"ארגון טרור", הגברה משמעותית של צווי הרחקה מיהודה ושומרון למעורבים בפעילות נגד אכיפת החוק והגברת שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין גופים נוספים העוסקים בנושא. לפי ההערכה, השר אהרונוביץ' צפוי להעביר כבר היום את המלצותיו לראש הממשלה.

קצין בכיר בצה"ל התייחס אמש להמשך ההתפרעויות של פעילי ימין נגד כוחות צה"ל ופלסטינים, והדגיש כי הצבא לא יסבול אלימות נגד כוחות הביטחון. "אחרי מה שהיה בגבול ישראל-ירדן ובחטיבה המרחבית אפרים, הכל עומד על הפרק – כולל הרחקת פורעים מאזור יהודה ושומרון ומעצרים", אמר הקצין הבכיר.

עוד אמר הקצין הבכיר כי הצבא באזור יהודה ושומרון אמור למנוע טרור פלסטיני ולא טרור יהודי. לדבריו, "כשחייל עומד בעמדה, הוא לא מביט לעבר קדומים, אלא על הכפר הפלסטיני העוין, שממנו הוא מעריך שיבוא טרור. נכון, נדרשת כאן חשיבה מחודשת, אבל לא נאפשר לבני עמנו להרים יד על חייל".

עוד בנושא:

הלילה: שני כלי רכב הוצתו בכפרים פלסטינים
קצין בכיר בצה"ל: מול טרור יהודי, הכל עומד על הפרק
נתניהו: "הפורצים לבסיס שברו את הכלים, ננהיג יד קשה"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

בהכנת הידיעה השתתפו ניר יהב וטל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully