וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגברים בלבד: הפרדה בין מינים בחדר הכושר בטכניון

הסערה שעוררה הדרת נשים מהמרחב הציבורי מגיעה גם לשערי האקדמיה כשמכון הכושר בטכניון הודיע כי יתחיל בהפרדה בין גברים ונשים. הטכניון: "אין פגיעה במתאמנות"

האם הדרת הנשים מגיעה גם לטכניון? חדר הכושר במוסד האקדמי היוקרתי בחיפה החליט להקצות ימים ושעות בהם יוכלו להשתמש במתקני המכון גברים בלבד. ההחלטה להפריד בין גברים לנשים התקבלה כתוצאה מבקשת אגודת הסטודנטים לקיים שעות אימון נפרדות עבור ציבור שומרי המצוות בטכניון.

מתנועת ישראל חופשית, הנאבקת בהדרת נשים ובהפרדה המגדרית, נמסר כי "אין אפשרות לנתק את ההפרדה המגדרית בחדר הכושר בטכניון, מהתופעה הרחבה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי. אנחנו עדים לתופעה מסוכנת של הקצנה בתחום, וניסיון להפוך את ההפרדה לנורמה חברתית במדינת ישראל".

מיקי גיצין, מנכ"ל התנועה, הוסיף כי "כשנאבקנו בהפרדה באוטובוסים אמרו לנו שעדיף שלא נתערב כי זה קורה במרחב החרדי, אח"כ הגיעו רחובות הערים וגם שם טענו בפנינו כי אנחנו מתערבים באזורים לא שלנו, עכשיו הדרת הנשים, הופכת לאיום של ממש על מסגרות כמו צה"ל והאקדמיה. הדרישה להפרדה היא ניסיון לנפץ את מארג החיים החופשי בישראל ולתופעה זו יש לשים סוף לפני שיהיה מאוחר".

מהטכניון נמסר בתגובה כי "בישיבת הנהלת מועדון הספורט בתאריך 11/9/11 הועלתה בקשה על ידי יו"ר אגודת הסטודנטים לקיים שעות הפרדה לבנים ובנות בחדר כושר. זאת בעקבות פנייה של הציבור שומר המצוות. בישיבה התקבלה החלטה שההפרדה תתקיים במידה וירשמו וישלמו 30 סטודנטים ו/או 30 סטודנטיות שומרי מצוות אשר ברצונם להתאמן בחדר הכושר בנפרד. בפועל נרשמו 21 סטודנטים ולא נרשמה כל סטודנטית. חדר הכושר היה פתוח בימים א' עד ה' עד לשעה 23:45 . בימים ב' ו- ד', ימי ההפרדה, הוספנו 45 דקות על חשבון חדר הכושר והוא נשאר פתוח עד 00:30, כך שאין פגיעה משמעותית במתאמנות. מבדיקה שעשינו בחדר הכושר אין סטודנטיות בשעות אלו".

(עדכון ראשון: 20:32)

עוד באותו הנושא
השרים החליטו על שורה של צעדים שיימנעו הדרת נשים
ראש הממשלה: "מלחמת חורמה נגד פגיעה בזכויות נשים"
הדרת הנשים מגיעה לכנסת: מאסר או חוק מסייע?

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully