וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב מדבורה אשת לפידות

יורם קניוק

11.12.2011 / 18:45

בעקבות האירועים האחרונים הקשורים בערעור מעמדן של נשים בחברה הישראלית ובהדרתן, בודק יורם קניוק כיצד הייתה רואה את הדברים דבורה הנביאה, לו הייתה מגיעה בימים אלה לישראל

הגעתי לפני חודש לשיר לגיבורים בעם. לקח לי שלושת אלפים שנה ללכת עד הנה, עצרו וחקרו אותי. אמרתי שאני דבורה אשת לפידות, לא ידעו שניצחתי עם ברק בן אבינועם. אמרו, יש ברק אחר, ואמרתי, לא הברק הזה. נסעתי בכביש לנשים, והושיבו אותי במחנה לנשים. סיפרתי שסייעתי לברק השני לנצח וצחקו עליי, יען כי דיברתי עברית שהבאתי מהבית. אמרו שאסמס למישהו שמכיר אותי, ואמרתי שאני לא יודעת מה זה. הייתה אישה אחת נעימת סבר שיושבת שנתיים כי רצתה לבוא הנה, ואמרתי לה שאני שופטת בישראל. מפה לשם, בדרכי עורמה, יצאתי החוצה. שאלו אותי אם אני יודעת מתי יבוא המשיח ושאלתי בזמני לא היה וגם לא חיכו למשיחים, הביאו אותם.

עברתי דרכי חתחתים, הגעתי למטכ"ל. בחדר ישבו כמה אנשים שידעו מי אני עדי כמעט ידעו לקרוא, וברק השני, ואחד גנץ, רב ראשי, נתנו לי משהו שקוראים לו קפה והסברתי שאני רוצה לשיר לגיבורים בעם, ואמרו חס ושלום. לא תשירי. גם תלכי עם כיסוי ראש כי את אישה נשואה וככה זה יהודים, לא ידעתי מה זה, כי אני מהתנ"ך באתי. ויש שם שלושה יהודים וצחקו עליי, בעיקר גנץ, הרב הבכיר, שלשאלתי מדוע קוראים למשרדו "תג מחיר" אמר שהוא מתיר לחייליו להיפגע בנפשם ובגופם כאשר מכנים אותם "נאצים" ולמזלי לא ידעתי מי הם הנאצים, ואמר שככה עם "נאצים" לא יתגייסו חילוניים, ולא ידעתי מה זה ואמרו לי וצחקתי ואמרו לי: מה את רוצה? אסור לדבר עם נשים. טמאות. הן רחם רחמתיים וכל העת יולדות ומפרנסות את בעליהן היושבים בבתי מדרש ומתנועעים כלולבים.

ואמרו לי, הרי קול באישה ערווה. ואני מדברת והם רואים ערווה ופוחדים ועוד דברים נוראים אמרו על נשים, איך צריך לבוז להן, איך הן טיפשות, ואיך כל אחד מאתנו אומר ברוך שלא עשני אישה וצללו אוזניי וסיפרתי שבמקום ממנו באתי היו בנות צלופחד, בנות לוט, חנה, אם שמעון, תרצה, נעמי ורות, עכסה בת כלב, ואמרו: כבר לא.

"אל תהיו שפחות"

שאלתי אילו מין נשים יש כאן וכמה. אמר ברק השני שמחצית העם נשים, שותקות ועושות את פקודות בעליהן ושאלתי איזה מן שלטון יש לכם, וגנץ אמר ביידיש שדמוקרטי ושאלתי אם לנשים מותר לבחור, אמר כן. אמרתי מדוע אינן בוחרות לשלטון או מה שברק השני קרא "מפלגות", והזכירו אישה אחת, שלי יחימוביץ. ומדוע אינן בוחרות באישה הזאת או אחרת, הרי הלכתי אלפי שנים, הנוצרים היו פעם כמו היהודים שלכם ואפילו שרפו נשים חזקות וקראו להן מכשפות כי פחדו מהן, והמוסלמים גם הם עדיין ככה אבל הרי אנחנו ישראל, נזר הבריאה, שהיו בה גם איש וגם אישה.

והאישה הייתה חכמה מהאיש והרי לאישה יש כוח כי יכולה לשכב עם גבר אפילו אינה חושקת בו וגבר אינו יכול, והיא מפחידה גברים כי הם חלשים לעומתה ומה זה בכלל קול שהוא ערווה, מדוע ערווה זה רע, מאיפה יוצאים הילדים אם לא ממחוז הערווה ומדוע לא להקים תנועת נשים כמו שקמתי דבורה וברק הראשון בא אלי וביקש שאעזור לו להילחם ואמרתי אני דבורה יושבת תחת תומר דבורה בואכה בית אל ואמרתי לן לא תהיה תפארתך אם תיתן לי לנצח, והוא נמוג ונתן לי לנצח ומי הן הנשים כאן שאינן יודעות את כוחן.

ותבך דבורה, ותיילל, ואמרה: שמענה נשים, אל תהיו שפחות, אתן טובות משני היוצמכים כאן גנץ וברק השני. הם פוחדים מכן ויש לכן שכל וכוח. קומו ודרשו, אל תבקשו, קחו את החופש. ויבוא שלום על ישראל ואני חוזרת לביתי תחת תומר בתנך שם עדיין קוראים בו ואני, אהיה אשר אהיה.

עוד באותו נושא

גנץ מתנצל: ”ההתבטאות על הנשים - בבדיחות הדעת”
הדרת הנשים מגיעה לכנסת: מאסר או חוק מסייע?
הרב לבנון: שירת נשים בצה”ל? רק עם אטמי אוזניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully