וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יחדש את מסורת חוג התנ"ך של בן גוריון

טל שלו

8.12.2011 / 21:13

חוג התנ"ך היה נהוג בימיו של דוד בן גוריון, וכעת תחודש פעילותו. הוא ייקרא על שם אביה של שרה נתניהו, שמואל בן ארצי. צפויים לקחת חלק: העיתונאי גדי סוקניק והזמר דודו פישר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להודיע מחר (שישי) באזכרה לציון יום ה-30 למותו של חמיו, שמואל בן ארצי, על חידוש חוג התנ"ך המסורתי, שייקרא על שמו של בן ארצי, שהיה סופר, מחנך, ומורה לתנ"ך. חוג התנ"ך המסורתי התקיים בימיהם של ראשי הממשלה לשעבר, דוד בן גוריון ומנחם בגין. צפויים לקחת בו חלק חוקרי תנ"ך, אישי ציבור, ותלמידים לשעבר של בן ארצי, כמו העיתונאי גדי סוקניק והזמר דודו פישר. הוא צפוי להתקיים בבית ראש הממשלה בירושלים בתדירות של כאחת לחודש-חודשיים. בנוסף יתכנס החוג באופן שבועי במרכז מורשת בגין בירושלים.

"התנ"ך הוא יצירתו הנעלה ביותר של העם היהודי, מבחינה לאומית, היסטורית, דתית ותרבותית", כך אמר בן גוריון על ספר הספרים. באמצע שנות החמישים ייסד בביתו את חוג התנ"ך, ומדי כמה שבועות היו נפגשים אנשי האליטה הירושלמית הוותיקה, בהם שופטים, פרופסורים וחוקרים בכירים לדון בסוגיות שונות בתנ"ך. המסורת המשיכה לסירוגין גם בבתי נשיאים וראשי ממשלה נוספים, בהם יצחק בן צבי, זלמן שז"ר, אפרים קציר ומנחם בגין. גם הנשיא לשעבר, עזר ויצמן, והנשיא לשעבר, משה קצב, ניסו לחדש את המסורת.

"מורשת רוחנית ותרבותית"

לפני כארבע שנים נענה פרס ליוזמת יד בן צבי וחוקרי תנ"ך צעירים, והחל לקיים בביתו אחת לכמה חודשים מפגש של חוג התנ"ך. במקביל, גם בכנסת מתקיים חוג תנ"ך קבוע, בראשות יושב ראש הכנסת, רובי ריבלין, ושופט בית המשפט העליון בדימוס, מישאל חשין, המתכנס כארבע-חמש פעמים במהלך מושבי הכנסת השונים.

השבוע, בנאומו באזכרה השנתית למותו של בן גוריון בשדה בוקר, נזכר ראש הממשלה בחוג התנ"ך המפורסם של בן גוריון, וסיפר כי בחוג השתתף גם בן ארצי, שגידל וחינך את שלושת בניו להצטיינות בתחום התנ"ך; שלושת הבנים - מתניה, אמציה וחגי השתתפו בחידון התנ"ך, וכך גם בנו של ראש הממשלה, אבנר, שהחל מגיל צעיר ללמוד עם סבו שמואל. "בן גוריון הבין שספר הספרים הוא המנדט שלנו על ארצנו", אמר ראש הממשלה, "הוא ראה בתנ"ך את סיפורו המופלא של עם ישראל. המורשת הרוחנית, התרבותית וההיסטורית הייחודית לעמנו, שהיא גם אחת מאבני היסוד של התרבות האנושית כולה".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully