וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה מפתיעה: פוטין וליברמן דנו במוסקבה על אירן

טל שלו

7.12.2011 / 19:19

שר החוץ הגיע לרוסיה לביקור מדיני, אך לא היה אמור להיפגש עם האיש החזק במדינה. ליברמן הציג בשיחה גם את העמדות הישראליות בעניין אירן, על רקע התנגדות מוסקבה להחרפת הסנקציות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, נועד הערב (רביעי) עם ראש ממשלת רוסיה והאיש החזק במדינה, ולדימיר פוטין, במעונו של האחרון בפרבר של הבירה מוסקבה. ליברמן הגיע לביקור מדיני בן שישה ימים בליטא וברוסיה, במהלכם נפגש עם שרי חוץ רבים ממדינות העולם ובכירים נוספים, על רקע המאמץ הבינלאומי להחרפת הסנקציות על אירן. יצוין כי שר החוץ לא אמור היה להיפגש עם פוטין, אלא רק עם סגנו, ויקטור זובוקוב. ליברמן הציג בשיחה את העמדות הישראליות בעניין אירן, חיזבאללה, וחמאס.

שר החוץ אביגדור ליברמן בפגישה במוסקבה עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, 7 בדצמבר 2011. AP Photo/RIA Novosti, Alexei Druzhinin, Pool, AP
על מה הם דיברו? פוטין וליברמן/AP, AP Photo/RIA Novosti, Alexei Druzhinin, Pool

בנוסף אמר ליברמן אמר כי לישראל ולרוסיה עמדות שונות בכל הנוגע ליחסי ישראל והפלסטינים ולאירועים במזרח התיכון וכי הוא מקווה שהעמדות הישראליות יתקבלו ברוסיה בתשומת לב. לדבריו, הגישה הרוסית התומכת בצעדים חד-צדדיים של הפלסטינים אינה תורמת לקידום הסכם ולשיפור המצב בין ישראל לפלסטינים. עוד אמר כי אספקת נשק חדיש לסוריה, במיוחד בתנאים השוררים שם היום, יכולה להביא לתוצאות שליליות שאינן רצויות על ידי אף אחד.

השניים דנו גם בנושאים כלכליים וכלי התקשורת ברוסיה דיווחו כי פוטין שיבח את היחסים בין מוסקבה לירושלים, בדגש על התחום הכלכלי.

גורבצ'וב מגבה את הדיווחים על זיופים

השבוע האחרון לא היה פשוט כלל עבור ראש הממשלה הרוסי, לאחר שמפלגתו נחלה פיחות משמעותי בכוחה בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, "הדומה", ביום ראשון. המפלגה "רוסיה המאוחדת", הצליחה לשמור על הרוב בפרלמנט – 238 מושבים מותך 450 – אך איבדה את הרוב המיוחס "הרוב החוקתי", שאפשר לה לבצע שינויים משמעותיים במשטר במדינה.

אך בכך לא נגמרות הצרות של פוטין: זמן קצר לאחר פרסום תוצאות המדגם, ועוד בטרם התוצאות הסופיות, החלו להיערם דיווחים אודות זיופים ואי-סדרים בהליך הבחירות, במטרה להטות את התוצאות לטובת מפלגת השלטון. הדיווחים זכו לגיבוי מצד צוות המשקיפים שפיקח על הבחירות מטעם אבש"א. גם ארצות הברית הביעה את "דאגתה" מהדיווחים אודות אי-הסדרים, והערב התייצב מאחורי הביקורת אחד האישים הרוסים המוערכים בעולם – מיכאיל גורבצ'וב, השליט האחרון של ברית המועצות, שאף קרא בגלוי לביטול הבחירות ולעריכתן מחדש. "על מנהיגי המדינה להכיר בכך שבהצבעה היו אינספור מקרי זיוף והונאה, והתוצאות אינן משקפות את רצון העם", צוטט גורבצ'וב בסוכנות הידיעות אינטרפקס. "יותר ויותר אנשים מתחילים להאמין שתוצאות הבחירות אינן הוגנות. אני מאמין שהתעלמות מדעת הקהל מזיקה לאמינותם של השלטונות ומערערת את היציבות".

במוסקבה נמשכת גם היום, זה היום השלישי ברציפות, המחאה ברחובות נגד תוצאות הבחירות, וגם הערב מתוכננות הפגנות, הנערכות ללא אישור הרשויות - שהציבו אלפי אנשי ביטחון בעיר, הפועלים לפיזור ההפגנות. מספר העצורים בהפגנות היומיים האחרונים עבר כבר את ה-800, ובהם כמה ממנהיגי המפגינים והאופוזיציה החוץ-פרלמנטרית, שהבולט מבניהם הוא הבלוגר מתנגד המשטר אלכסיי נבלני, שהחל היום לרצות עונש מאסר בן 15 ימים שנגזר עליו.

עוד בנושא
הבית הלבן: מודאגים מאוד מזיופים בבחירות ברוסיה
הבחירות ברוסיה: לפוטין יש רוב, אך כוחו נחלש
פוטין ממעיט בחשיבות הבחירות; ההפגנות נמשכות

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 17:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully