וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס חג המולד: בן שנתיים שרד 40 דקות ללא נשימה

לבו של פעוט מאריזונה חדל מלפעום במשך יותר מחצי שעה, כשאמו מצאה אותו בקרקעית הבריכה. בתחילת השבוע הוא הדהים את ארצות הברית כששוחרר מבית החולים ללא כל נזק מוחי

מיכאלה תאודורסקו מאריזונה נחשפה למראה הקשה ביותר עבור אמא, כשמצאה את בנה בן השנתיים ללא רוח חיים בקרקעית הבריכה שבחצר ביתם. "צעקתי ובכיתי לאלוהים", תיארה האם הנרגשת את רגעי ההיסטריה, "אמרתי לאלוהים: 'אתה לא יכול לקחת אותו ממני!". בתחילת השבוע בנה הדהים מדינה שלמה כששוחרר מבית החולים, והיא לא יכולה הייתה לקוות למתנת חג מולד טובה מזאת.

לבו של כיילב הצעיר חדל מלפעום במשך כ-40 דקות. "הוא היה מת, פשוטו כמשמעו, עוד בטרם הגיע לבית החולים", אמר ד"ר קורי פילפוט, הרופא במחלקה לטיפול נמרץ לילדים, שטיפל בכיילב. כשהגיע לבית החולים היה כיילב בתרדמת כשהוא מחובר למכונת הנשמה, הרופאים מאמינים כי מה שהציל את חייו של הפעוט - או יותר נכון, העניק לו אותם מחדש - היה השימוש בטכניקה החדשה של היפותרמיה טיפולית.

היפותרמיה טיפולית מאטה את קצב חילוף החומרים של הגוף, כשטמפרטורת הגוף יורדת בהדרגה אל מתחת ל-35 מעלות, אך לא פחות מ-32 מעלות. לאחר 24 שעות גופו של כיילב התקרר לנקודה הרצויה כדי למנוע נזק מוחי, כשלאחר מכן חיממו הרופאים את גופו, בהדרגה, במשך ארבעה ימים נוספים.

במהלך ארבעת הימים הקריטיים גופו של כיילב הראה שיפור ניכר בתפקוד ובתחילת השבוע הוא כבר שוחרר מבית החולים ללא כל פגיעה מוחית, מקרה נדיר מאוד מבחינה סטטיסטית בהתחשב במשך הזמן במהלכו סבל מוחו ממחסור בחמצן. אך כמו שכיילב כבר הוכיח, הוא לא מתייחס לסטטיסטיקה ברצינות רבה מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully