וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גלעד שליט שבת רעב בשבי - החוטפים נלחצו"

העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם פרטים חדשים בנוגע לשביו של גלעד שליט. לפי הדיווח, אירן וחמאס הדליפו מידע כוזב שעלול היה להוביל את ישראל למבצע חילוץ כושל בבית ממולכד בעזה

כחודש וחצי לאחר שחרורו של גלעד שליט משבי חמאס, מפרסם היום (ראשון) העיתון "ידיעות אחרונות" פרטים חדשים אודות מידע שנאסף בנוגע לשליט מאז חטיפתו ביוני 2006 ועד היום. לפי הדיווח בעיתון, משורה של תחקירים שנערכו בנושא עולה כי שליט היה נתון בסכנת חיים חמורה, ממש כפי שהזהירו הגורמים שתמכו בעסקת החילופים שהביאה לשחרורו. כעת מתברר כי שליט קיבל אמנם אספקה קבועה של מזון, אולם בתקופה שקדמה לשחרורו סירב לאכול ולא הכניס לפיו כמעט דבר. לפי הדיווח, שביתת הרעב שבה נקט שליט ואשר סיכנה את חייו, התבררה כהימור מוצלח.

עוד דווח כי שליט סבל בתקופה האחרונה של השבי מתת-תזונה והגיע לתת-משקל דרסטי, שגרם לחוטפיו להיכנס ללחץ. גורם מודיעיני סיפר כי "היו בחמאס כאלה שחששו שבתנאי הכליאה הקיצוניים שבהם הוחזק הם לא יצליחו להושיט לו את העזרה הדרושה והוא ימות להם בידיים. אנו מעריכים כי סכנת החיים החמורה שבה היה נתון הייתה אחת הסיבות שהניעו את חמאס לחתום על העסקה".

בנוגע ליום החטיפה, נודע כי שליט נפצע מרסיסים אך ניצל בנס מפגיעה באיברים חיוניים בגופו. החוטפים לא עינו את שליט לאורך חמש השנים שהיה בידיהם, למעט מכות יבשות שספג בתחילת השבי. בדיווח בעיתון נמסר לגבי הכשל המודיעיני כי לישראל הגיע מידע שלפיו שליט כלוא בבית מוקף חומה בצפון רצועת עזה ואז אף החלה חשיבה ראשונית על מבצע חילוץ. בשלב מסוים התברר שאירן וחמאס "הזינו" את ישראל במידע שקרי. לפי המידע "הבית של גלעד" היה נטוש וממולכד. מאז ועד לשחרור, לישראל לא היה מידע ממשי על מיקומו של שליט.

עוד דווח כי לפי ההערכות, ישראל התקשתה לגלות היכן נמצא שליט מפני שארבעת שומריו נכלאו יחד עמו בדירת המסתור. גורם מודיעיני סיפר כי "זו הייתה הקרבה עצומה מבחינתם. ארבעת השומרים הללו בעצם גזרו על עצמם את אותם תנאי כלא שבהם הוחזק שליט". לפי הידוע כעת בישראל, שליט הוחזק בדירה קטנה מתחת למפלס הרחוב שהייתה חשוכה רוב הזמן.

סבו של שליט, צבי נפגש ביום חמישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וסיפר לו כי גלעד עבר תחקור ביטחוני ראשוני וכי נכדו חוזר אט אט למשקלו המקורי, "ממש כמו שהיה". צבי שליט הודה לנתניהו ואמר: "הצלת לי את הנכד, במצב הנוכחי באזור כבר אי אפשר היה להחזיר אותו".

עוד על חזרתו של גלעד שליט משבי חמאס:

צבי שליט נפגש עם נתניהו וסיפר: "גלעד חזר למשקלו"
גלעד שליט נותח בהצלחה בידו, הרסיסים הוצאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully