וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימי וויינהאוס באלבום החדש: כך צריך לזכור זמרת גדולה

דפנה לוסטיג

4.12.2011 / 14:36

אפשר לנשום לרווחה: האלבום החדש של איימי וויינהאוס הוא לא מוצר ריקני ומאוס, אלא אוסף שירים מכובד של הזמרת שידעה לעשות הכל. דפנה לוסטיג מתגעגעת, על אמת

ל-"Loiness: Hidden Treasures", האוסף החדש של איימי וויינהאוס שרואה אור ממש בימים אלו, היה פוטנציאל הרסני: אלבום "חדש" של אגדה שרק נפרדה מאיתנו, שאין בו הרבה חומרים חדשים, שמלווה במסע יח"צ אדיר ונוחת עלינו ממש לקראת כריסמס. תיאורטית - מתכון לפיאסקו. בפועל – הצלחה גדולה.

סלאם רמי ומארק רונסון, המפיקים והחברים הטובים של וויינהאוס, נוצרים אותה ואת המוזיקה שלה עמוק בלב והם לא איפשרו ל"ליונס" להיות מסחרי, זחוח וריקני. "זה לא יהיה מצב טופאק" אמר רמי ל-NME, כשהוא מבקש להבהיר שאין בכוונתם לסמפל כל הבל שיצא מפיה של וויינהאוס כדי להצדיק אלבום שישמח את הלייבל. במקום, רונסון ורמי ביקשו וגם הצליחו ליצור אוסף שישריש בזיכרון את הכישרון האדיר, הגעגוע הגדול והחלל שהותירה אחריה איימי וויינהאוס.

וויינהאוס עשתה לעצמה נזק תדמיתי רב בחייה, אבל מוזיקלית היא תמיד נשארה נקייה. היו לה אינספור הופעות מביכות, אבל לא היו לה אלבומים מביכים. גם כשהכל בסביבתה של התלכלך, המוזיקה שלה נשארה נקייה. "ליונס" משאיר את איימי אגדה ומוכיח עד כמה היא היתה זיקית של פופ וג'אז: ב-"Halftime", שיר ישן מ-2002, איימי במיטבה, סקסית ועדכנית, מחייה את אגדות הג'אז של פעם מבלי להישמע מיושנת. את הדואט עם טוני בנט, ההקלטה האחרונה שעשתה בחייה, היא כבר מגישה באופן שמרני שמתאים לבנט ולקהל המבוגר שלו וגם שם היא נשמעת נהדר. וויינהאוס ידעה ואהבה לעשות גם וגם: גם להנעים את זמנם של הזקנים וגם לחרמן את הצעירים. בדרכה החמקמקה, היא בעצם היתה זמרת לכל המשפחה.

רגעים מוצלחים נוספים הם החידוש שלה ל-"Will You Still Love Me Tomorrow" וגם הסקיצה של "Tears Dry On Their Own", שנשמעת ב"ליונס" כמו גירסת לייב משוחררת ומסוגננת. יש ב"ליונס" גם רגעים פחות מחמיאים, כמו "Like Smoke" עם נאז, שיר שנשמע תלוש ומודבק והגירסה המוקדמת ל"ואלרי", שאין בה שום דבר חדש, מקורי או מעניין וכנראה נכנסה לאוסף כמקדמת מכירות. סקיצות כאלו לא רק הורסות את האפקט של שירים מופלאים כמו "ואלרי", הן בדיוק מה שהופך אוספים של אמנים מתים למאוסים. המזל הוא שב"ליונס", הרגעים האלה עוברים מתחת לרדאר. גימיקים בודדים לא יסדקו את האלגנטיות של המפיקים והחינניות הטבעית של איימי.

בשיר הסוגר, "A Song For You", חידוש לדוני האת'ווי, אפשר לשמוע שאיימי טיפה מזייפת. הזיוף הזה חשוב. הרי אין דבר מוזר ומנוכר יותר מאלבום מהודק ומופק לעילא של אמן שכבר אינו איתנו. "ליונס" הוא אוסף עם לב יפהפיה וקצוות פרומים. ממש כמו איימי.

איימי וויינהאוס: כל הדיווחים, כל הסיפורים, כל הכאב
איימי וויינהאוס בוואלה! Music
איימי וויינהאוס: אהבתם את השירים החדשים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully