וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן אמריקה: לא בהכרח לבן עור

קפטן אמריקה הוא אחד הסמלים היותר פטריוטיים של עולם הקומיקס, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות קוף, ערפד, בחורה או אפילו - רחמנא ליצלן - שחור

הקדמה

הוא נראה כמו כל גיבורי העל האחרים, אבל קפטן אמריקה סימל - לפחות מאז שהקומיקס חזר לתחיה ב-1964 - הרבה יותר מזה. הוא הרי, בסופו של יום, לא "סתם עוד גיבור", כי אם התגלמות הרוח האמריקאית, אדם שהצליח להיכנס לפנתיאון של גיבורי על בלי להיות גיבור על בעצמו. נזכיר - לקפטן אמריקה אין כוחות על, הוא "רק" האדם המושלם, גבול היכולת האנושית.

אבל אפילו סמלים, כידוע, משתנים על פי רוח התקופה. כך גם הקפטן, שדמותו הותאמה פעם אחר פעם למציאות המשתנה של העולם האמיתי. איך זה מסביר את גרסת הערפד שלו? או את גרסת הזומבי? או גרסה בה הוא קוף? זה לא, לא באמת. לחברת Marvel, נזכיר, יש המון יקומים שונים, וברבים מהם יש גם גרסה של קפטן אמריקה.

קופטן אמריקה

לפני כשלוש שנים, הושקה במארוול מיני-סדרה בת 5 פרקים בשם Marvel Apes, שעסקה בגיבורי על ביקום שכאילו-נלקח מ"כוכב הקופים". וכמובן שבעולם כזה, יש גרסה של קפטן אמריקה. והוא קוף. גורילה, למעשה; כי קפטן אמריקה בתור גורילה ענקית זה די מצחיק. לא כמו ת'ור האורנגוטנג, אבל בצורה דומה.

עלילת הסדרה מתרחשת ביקום מקביל, אליו מגיעה דמות מהיקום "הראשי" של מארוול - זה שבו מתרחשות רוב הסדרות. וכצפוי, פוגשת הדמות המוכרת גרסאות קוף של גיבורים רבים, ספיידר-קוף, איירון מנדריל וגרסת שימפנזה של ג'ין גריי מאקס-מן.

קפטן אמריקה קאוואיי

בעשור האחרון, השיקה מארוול שתי מיני-סדרות שמתרחשות ביקום Mangaverse. כשמו כן הוא, יקום שמצוייר בסגנון האנימציה היפנית ומתנהג - בחלקו, לפחות - על פי אותם החוקים. מה זה אומר? קודם כל, משתמשים בחרבות יותר מבדרך כלל, והחרבות האלה בדרך כלל מנתקות ראשים מגופים. וזה בדיוק מה שקורה לקפטן אמריקה בידיו של דוקטור דום.

אבל כל זה רק תירוץ, כדי להעביר את החליפה והמגן אותם מחזיק בדרך כלל סטיב רוג'רס לבחורה. ומי שנבחרה לתפקיד היא קרול דנברס (מיס מארוול ב"יקום הראשי"), שמתאימה לעצמה מעט את החליפה ומתחילה לחתוך אויבים על ימין והשמאל. זה קצת מטריד, האמת.

קפטן ערפד

סדרת Exiles של מארוול הוצגה לראשונה לפני כעשור. הרעיון שלה היה לאסוף גרסאות שונות של דמויות מוכרות ולתת להן לטייל בין היקומים השונים של מארוול במטרה לפתור בעיות ביקומים האלה. ובאחד מהיקומים האלה, פוגשים הפליטים את קפטן אמריקה.

כמו בעולם המרכזי, גם בעולם המדובר סטיב רוג'רס הוא מנהיג של קבוצת האוונג'רס (תתחילו להתרגל לשם הזה, בשנה הבאה מגיע הסרט), אבל עם הבדל אחד קטן. כאן הוא, וכל הצוות שלו, הם ערפדים. ולא ערפדים נחמדים כמו בלייד או אנג'ל, כי אם נבלי על שצריך להשמיד. וכך, מאבד קפטן שוב את ראשו. ואם חשבתם שזה הורג אותו, טעיתם, הוא פשוט קם ומחבר את הראש בחזרה לגוף.

שנים לאחר מכן, ב-2010, הופך קפטן אמריקה לערפד פעם נוספת, הפעם בסדרת Ultimate Comics: Avengers, בה מופיע גם בלייד. כן, בלייד הוא דמות של מארוול, אבל על כך באחד השבועות הבאים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

קפטן אפרו-אמריקה

אחד הדברים הקבועים לגבי קפטן אמריקה, בין אם היה זומבי, ערפד או אשה יפנית, הוא צבע העור: לבן. וכל זה השתנה ב-2003, עת הושקה מיני-סדרה בת שבעה גיליונות בשם "אמת: אדום, לבן ושחור". והחלק הכי מעניין? היא מתרחשת ביקום הראשי של מארוול. בלי מסע בזמן או בין יקומים.

הסדרה מתארת את מה שקרה אחרי שסטיב רוג'רס נעלם במלחמת העולם השנייה. האמריקאים ניסו לשחזר את ההצלחה של הנסיוב שהפך את רוג'רס לחייל-על, ועשו זאת באמצעות ניסויים קטלניים על חיילים אפרו-אמריקאים. בסופו של דבר, מבין מאות החיילים, רק אחד נשאר בחיים - אייזיה בראדלי. בשלב מסויים גונב בראדלי חליפה של קפטן אמריקה והולך לשחרר מחנה השמדה.

הסדרה משכה לא מעט אש כשהושקה. חלק מזה היה ביקורת ספרותית שגרתית - היו לא מעט אנשים שפשוט לא אהבו את העלילה. אחרים התייחסו לכך שקפטן אמריקה, הסמל האמריקאי, הושחת כשהפך לשחור. חמש שנים לאחר מכן, הם קיבלו קפטן אמריקה אפרו-אמריקאי גם במציאות.

הכירו את קפטן אמריקה
גם ספיידרמן היה פעם זומבי
"קפטן אמריקה" מול "גרין לנטרן" - באיזה סרט שווה לצפות?
מכירים עוד גיבורי קומיקס הזויים? דברו איתנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully