וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי בקבר יוסף: ההתנחלויות - התשובה להפרות ההסכמים

יהושע בריינר

24.11.2011 / 8:00

שר הפנים היה בין מאות מתפללים במתחם הקבר בשכם, והתייחס גם לנושא שירת הנשים בצבא: "צריך למצוא דרך שבה חיילים חרדים ישמרו על אמונתם". 13 יהודים ניסו להסתנן למקום ונעצרו

מאות יהודים הגיעו לפנות בוקר (חמישי) לקבר יוסף בשכם, לתפילה מיוחדת שאובטחה על ידי צה"ל ותואמה עמו מראש. דובר צה"ל מסר כי למתחם באו כ-1,400 בני אדם, וכי 13 יהודים נעצרו אחרי שניסו להסתנן לקבר ללא תיאום. אדם אחד, פלסטיני, נעצר אחרי שיידה אבנים לעבר החיילים והשוטרים שאבטחו את המתפללים. לא דווח על נפגעים.

אחד מהמתפללים שהגיעו למתחם היה סגן ראש הממשלה ושר הפנים, יו"ר ש"ס אלי ישי. ישי אינו השר הראשון המגיע למתחם – שכן שר המשפטים, יעקב נאמן, פוקד את המקום לעתים קרובות – אך הוא הוא האישיות הציבורית הבכירה ביותר שנכנסה למקום מאז פונה המתחם על ידי צה"ל בתחילת האינתיפאדה השנייה. במקביל, הפגינו פעילי ימין מ"גרעין שכם" מול תחנת המשטרה באריאל. המפגינים קראו למשטרה לסגת ממה שכינו "מדיניות הסלקציה" בכניסה למתחם קבר יוסף, ולהשיב אליו את הנוכחות הישראלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זולת כמה עצורים, התפילה עברה בשלום, באופן יחסי. ישי קבר יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קבר יוסף שייך לנו", אמר ישי למתפללים בקבר, "התשובה לרשות הפלסטינית היא שנפעל בדרך שבה אנו מאמינים, דרך שהיא טובה לעם ישראל. ברור שעלינו לשוב לקבר יוסף בצורה מלאה, והמצב כיום - שהקבר אינו בשליטתנו - הוא הפרה בוטה של הסכמי אוסלו", הוסיף שר הפנים. לדבריו, "אלפיים אישורי בנייה הם התשובה להפרות רבות של הסכמים על ידי הפלסטינים, אבל גם הם אינם מספיקים".

יש על שירת נשים: למצוא דרך לשלב חרדים בצבא

לצד ישי, גם רב ישיבת ההסדר באלון מורה, הרב אליקים לבנון, בא לקבר לפנות בוקר. לבנון התבטא באופן חריף לאחרונה נגד שירת נשים בצה"ל, ואף אמר כי "כיתת יורים עדיפה על הישארות בטקס בו שרה חיילת". בתשובה לשאלה על דעתו בנושא, אמר ישי: "אם רוצים שחרדים ישרתו בצבא, צריך למצוא דרך שהם יוכלו לשרת - וגם לשמור על אמונתם ודרך חייהם".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שב על עמדתו כי יש להחזיר את השליטה הביטחונית במתחם הקבר: "אין אומה בעולם שהייתה מאפשרת למקום קדוש, סמלי ושורשי כל-כך לעמה?, כמו קבר יוסף, להיות מבוזה. אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות, לקבל החלטה רשמית ולחזור ולחדש את ההתיישבות והשהייה היהודית בקבר יוסף, דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו, שם נקבע שקבר יוסף יישאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל".

דמות נוספת שבלטה בין מאות המבקרים הייתה הרב אליעזר ברלנד, רב קהילת "שובו בנים" מחסידות ברסלב. שרבים מחסידיה נוהגים להסתנן לקברי צדיקים בשטחי יהודה ושומרון ללא אישור. גם בני משפחתו של בן יוסף לבנת, תלמידו של הרב ברלנד, שנורה למוות מאש שוטרים פלסטינים כשניסה לפרוץ מחסום, השתתפו בתפילה.

עוד בנושא
האלוף מזרחי לרב ברסלב: מנע הסתננות לקבר
חשש בצה”ל: מתנחלים ינסו להסתנן לקבר יוסף
ארה”ב לאלי ישי: הקפיאו הבנייה בהתנחלויות

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully