וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני 20 שנה: דרבי המהפך של מכבי תל אביב

23.11.2011 / 11:37

ב-23.11.91 הביסו הצהובים 0:4 את הפועל תל אביב. אלי דריקס, שכבש צמד במשחק ההוא, נזכר: "הסיטואציה הייתה שונה. מקצועית מכבי בתקופה לא טובה, אבל יכולה לנצח"

זה קרה היום, 23.11, לפני 20 שנה, מחזור שביעי בעונת 1991/2. הפועל תל אביב הגיעה כמוליכת הטבלה, מכבי תל אביב של אברהם גרנט השתקעה בצמרת, מעט מאחוריה. אחרי תשעים דקות המשחק הזה נכנס לפנתיאון הצהוב עם 0:4 גדול. שער עצמי של דוד הרשליקוביץ' (דקה 39) העלה את מכבי ל-0:1, טיל של אבי נמני מ-18 מטר כעבור שלוש דקות עשה 0:2 ואלי דריקס, שנכנס כמחליף, חתם ניצחון בלתי נשכח עם צמד בדקות 73 ו-88.

הדרבי של 1991/2 - תקציר המחצית הראשונה

הדרבי של 1991/2 - תקציר המחצית השנייה

דריקס מתאר את התחושות מהדרבי ההוא ומההכנות אליו. "שבוע לפני כן הבסנו את הפועל ירושלים 1:8", הוא נזכר, "הבקעתי שלושער במשחק הזה והייתי בכושר מצוין. במהלך השבוע אברם אמר לי 'אולי לא אפתח אתך. במחצית השנייה אכניס אותך, ועם הפיזיות שלך תכריע את המשחק'. באנו לדרבי כשאנחנו אחריהם בטבלה, המשחק הזה העלה אותנו למקום הראשון ולא ירדנו ממנו עד סוף העונה. זה היה המשחק שהחל את השליטה שלנו בכדורגל הישראלי למשך כמה שנים".

למרות המצב הכמעט זהה בטבלה אז והיום לפני הדרבי, דריקס יודע שמדובר בסיטואציה שונה: "היינו בכושר מעולה והקהל בא באנרגיות חיוביות. אני לא כל כך מעורה במה שקורה שם היום, אבל ברור שמבחינה מקצועית המצב הרבה פחות טוב, התוצאות מדברות בעד עצמן".

האם יכולה מכבי תל אביב לשכוח הכל בתוך ארבעה ימים? דריקס סבור שכן: "הייתי לוקח את השחקנים חודש וחצי אחורה ומזכיר להם שהם כן יודעים לשחק כדורגל. הם שיחקו אז טוב מאוד וכולם דיברו עליהם כמועמדים ראשיים לאליפות. גם במשחק מול דינמו קייב ראו שמדובר בקבוצה שיכולה להתמודד ברמות הגבוהות של אירופה. הפועל תל אביב קבוצה מצוינת, אבל למכבי תל אביב יש ביום נתון יכולת לחזור מהמשחק הזה עם שלוש נקודות".

עוד על הדרבי התל אביבי:

אוהדי הפועל תל אביב, רוצים כרטיס? תשלמו, והרבה

במכבי תל אביב רוצים להשקיט את הרוחות בגזרת ברק יצחקי

ותוהים: "אלוהים יודע מה יהיה אם לא ננצח בדרבי"

שלום תקווה מנתח: כיצד יכולה מכבי תל אביב לנצח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully