וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלופה לטורקיה? מפקד חיל האוויר מבקר בהודו

22.11.2011 / 0:31

אלוף עידו נחושתן מבקר בהודו כדי לבחון אפשרות של שיתוף פעולה אווירי, לאור המשבר הדיפלומטי עם טורקיה, שהייתה עד לא מכבר שותפה אסטרטגית של ישראל. גם השר לביטחון פנים ביקר בהודו

מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, מבקר בימים אלו בהודו כאורח של משרד ההגנה ההודי, במסגרת ניסיון להדק את היחסים בין המדינות. ביקורו של נחושתן נערך, בין היתר, על רקע המשבר המדיני עם טורקיה, שגרם לניתוק שיתוף הפעולה הנרחב בין המדינות בכל הנוגע לאימונים אוויריים משותפים. במקביל, מאחורי הקלעים ממשיכות הודו וישראל להעמיק את הקשרים ביניהן בתחומי הצבא וביטחון הפנים – וזאת חרף חוסר ההסכמה בין המדינות לגבי נושא הגרעין האירני. בעוד שבישראל שוקלים לפעול בדרכים צבאיות כנגד טהרן, בהודו גורסים כי יש לפעול בדרכים דיפלומטיות בנושא.

אלוף נחושתן צפוי להיפגש בימים הקרובים עם מפקדי חיל האוויר וחיל הים בהודו ועם פקידים בכירים בממשל. כמו כן, לפני מספר שבועות ביקר בהודו השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ודן עם בכירים בממשלה ההודית אודות סוגיות מודיעיניות, שיתופי פעולה ומידע בנושאים הקשורים לביטחון הפנים של שתי המדינות. יצוין, כי הביקורים אינם זוכים לסיקור תקשורתי נרחב, בשל הרגישות המדינית.

מאז החליטה טורקיה לנתק את היחסים המדיניים עם ממשלת ישראל, נותק גם שיתוף הפעולה בין הצבאות, ומאז מחפשת ישראל חלופה למדינה עמה תקיים שיתוף פעולה אווירי ובה אזורי אימון נרחבים.

בתוך כך, לפני מספר חודשים העבירה התעשייה האווירית בישראל להודו את מטוס ה"פלקון" השלישי, במסגרת עסקת 1.1 מיליארד הדולרים שנחתמה בשנת 2004. מנכ"ל התעשייה האווירית, יצחק ניסן, ביקר בהודו מספר פעמים בחודשים האחרונים, במטרה לקדם עסקאות ענק מול הצבא ההודי – וביניהן ניהול משא ומתן לרכישות מטוסים נוספים מסוג "פלקון" על ידי צבא הודו, בהיקף שנע בין חצי מיליארד למיליארד דולרים.

עוד בנושא:
חיל האוויר מתכונן? יארח תרגיל עם יוון ואיטליה
צפו: כך תרגל חיל האוויר תקיפת ”מטרות רחוקות”
הצצה ראשונה: כך מאמנים טייסים לנטישה בשטח אויב

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully