וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריונים מתעללים בגופה המרוטשת של הדמוקרטיה

ח"כ איתן כבל

14.11.2011 / 14:16

אחרי שהקואליציה הצליחה להטיל אימה על השמאל, על ערביי ישראל ועל מערכת המשפט, היא פתחה בבליץ גם על התקשורת. ח"כ איתן כבל מבהיר: נתבע הסברים מנתניהו לכל טיפת דם שתישפך

אלה ימים קשים לדמוקרטיה הישראלית. גופה המרוטש מוטל בכיכר העיר: היא גוססת. חבורה של בריונים בועטים ומתעללים בה, בניסיון לחסל אותה סופית. כל החוקים הבזויים שעוברים כעת בכנסת אולי רשומים על שמם של לוין, אלקין, אקוניס או דנון, אבל מעליהם מרחפת רוח המפקד - רוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אני רוצה לפנות ישירות אל ראש הממשלה, ולהזכיר לו: התנועה שאתה מוביל כעת אל השוליים הסהרוריים של הימין הייתה תנועתם של ז'בוטינסקי ובגין, שוודאי מסוחררים כעת מרוב התהפכויות בקברם. ערכי הדמוקרטיה, שלאורם הוקמה תנועת הליכוד, מתחלפים כעת בהנהגתך בערכים הלקוחים מספרי ההיסטוריה של הגרועות בדיקטטורות. ההדר הבית"רי הוחלף על ידך בוולגריות, בבוז ובלאומנות זולה. האינטרס הממלכתי הפך תחת שרביטך לפופוליזם נחות, שכל תכליתו היא לגנוב עוד כמה קולות משולי הימין.

מרידור על חוק לשון הרע: "פגיעה בדמוקרטיה"
ריבלין: "חוק לשון הרע ימיט אסון על העיתונות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת מושב החורף בכנסת, אוקטובר 2011. עומר מירון
"רוחו של נתניהו מרחפת מעל החוקים הבזויים שעוברים בכנסת"/עומר מירון

אדוני ראש הממשלה, רק לפני מספר ימים ציינו 16 שנים להירצחו של יצחק רבין. אתה, מכולם, היית צריך להבין שליצירת אווירה ציבורית ברוטלית יש השלכות הרות-אסון. אבל הלקח לא הופק, ואתה ממשיך לנצח על גלי השנאה שממשלתך מפיצה לכל עבר.

האקדח המעשן שכבר ירה שלוש יריות קטלניות בגבה של הדמוקרטיה הישראלית מונח שוב על השולחן. עברייני "תג מחיר" החלו להפנות את זעמם אל אנשי שמאל, והדרך מכאן עד לרצח קצרה מדי. איני טוען שאתה שולח את אותם פורעי חוק, או מסכים עם דרכם, אך בהתנהלותך אתה מזין את הקרקע שעליה הם פועלים. האלימות שראינו, ושלצערי עוד נראה, היא באחריותך הבלעדית. עד שלא תדפוק על השולחן ותפסיק את הטרוף הזה, נתבע ממך הסברים לכל טיפת דם שתישפך.

כעת, אחרי שהקואליציה הצליחה להטיל את אימתה על ארגוני השמאל, על ערביי ישראל ועל מערכת המשפט, היא פתחה בבליץ על מעוז נוסף של הדמוקרטיה – התקשורת. אם חייזר היה נוחת כאן, ושומע שברשות השידור הממלכתית נערפים ראשים של כתבים ועורכים, שאינם מוכנים ליישר קו עם השלטון, או שאנשים חסרי כישורים מתמנים לתפקידים בכירים בתחנות רדיו וערוצי טלוויזיה, רק משום שהם מבאי-ביתו של ראש הממשלה, ושהקואליציה מתגייסת כאיש אחד לסגור ערוץ שהעז לשדר תחקירים נגד בכירים בממשלה, הוא ודאי היה חושב שהזמן הוא שנות ה-40, וכי נחת ברוסיה של סטלין. אבל כל הדברים הללו קורים כאן - במדינת ישראל של 2011, מתחת לאף של כולנו.

הצעת חוק: יוגבלו תרומות לארגוני השמאל
האם ישונה הרכב הוועדה לבחירת שופטים?

מדינה חזקה הבוטחת בעצמה ובערכיה, אינה זקוקה לחסום את דעת המיעוט שבה אלא יודעת להכיל ולצמוח ממנה. ראש ממשלה חזק צריך לדעת לקבל הכרעות קשות, ולהכיל את הביקורת שתמיד תגיע בעקבותיהן.

מכיוון שאין כרגע ראש ממשלה חזק במדינת ישראל, על אזרחי ישראל השפויים להתעורר ומהר. הם עדיין הרוב. כפי שיצאו בקיץ כדי להפגין על העוולות הכלכליות של הממשלה, כך עליהם להתגייס, כאיש אחד, ולהקים את צבא הדמוקרטיה. אני וחבריי לאופוזיציה צריכים להתנער, ולצאת לקרב פרלמנטרי חסר פשרות על דמותה של מדינת ישראל ועתידה.

אסור לנו לחכות עד הבחירות, זה יכול להיות מאוחר מדי. בכל יום שעובר, ממשיכה קואליציית האימים לירות חיצי רעל על הערכים עליהם קמה מדינת ישראל. עלינו להתגייס, לגייס את הציבור ולהפיל את הממשלה, בטרם תצליח להוציא לפועל את זממה, ולהפוך את ישראל למדינה בה לא יזרח עוד האור. זוהי חובתנו הציבורית והמוסרית: זוהי חובתנו לדור ממנו קיבלנו את המדינה, וזוהי חובתנו לדור שאליו אנחנו מתכוונים להעביר אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully