וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע אנוש בעופרת יצוקה - ויפקד על חטיבת החרמון

8.11.2011 / 0:02

סגן-אלוף אורן כהן נפצע באורח אנוש בעזה כתוצאה מפגז טנק. בשטח כבר חשבו שהוא נהרג, השיקום היה ארוך ועוד נמשך - אבל היום החליט הרמטכ"ל להעלותו לדרגת אלוף-משנה

כשנפצע כבר חשבו בחטיבה שהוא מת, אבל כשלוש שנים לאחר מכן, הקצין המוערך ימונה למפקד חטיבת החרמון. סגן-אלוף אורן כהן, נפצע במהלך מבצע "עופרת יצוקה" באורח אנוש, כתוצאה מפגז טנק שנורה לעברו, עת היה מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני. בשעות הראשונות לאירוע, נפוצה שמועה כי כהן מת מפצעיו, אך למרות הפגיעה הקשה הוא שרד, ועמד על רגליו לאחר מספר שבועות. אתמול (שני) החליט הרמטכ"ל, רב-אלוף בני-גנץ, כי כהן יועלה לדרגת אלוף-משנה, וימונה למפקד החטיבה המרחבית שבחרמון.

הקאמבק המדהים של כהן עשוי להטעות – פציעתו של כהן הייתה קשה מאוד, והשיקום ממנה לא פחות. למרות שהצליח להדהים את הרופאים, כשבעת ביקור הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, הוא עמד על רגליו והצדיע לו, הפציעה הייתה קשה, וכהן התקשה להפעיל את ידו הימנית, ואף נדרש להשתמש במכשיר שמיעה. אלא שסא"ל כהן התעקש לחזור ולפקד על לוחמי גדוד 13, חתם על רובה מסוג "עוזון", אך הפציעה הכריעה אותו. רב-אלוף אשכנזי התחייב בפניו כי אם יעמוד במבחן הכשירות בתום הטיפולים והניתוחים הוא יחזור לפיקוד.

"יש לו עתיד מזהיר בצה"ל"

סא"ל כהן התייצב בבית הספר הצבאי לכושר קרבי, ולתדהמת המדריכים, הוא סיים בהצלחה את בוחן הכשירות ואף עבר בהצטיינות את מבחן הירי שלאחר מאמץ. למרות פציעתו, החליט הרמטכ"ל הקודם אשכנזי למנות אותו לתפקיד היוקרתי של מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני, תפקיד אותו מילא בהצלחה. הוא עדיין סובל מקושי בידו הימנית, ומרסיסים שטרם הוצאו מגופו, ומכשיר השמיעה עדיין על אוזנו. אלא שעבור קצין בכיר בזרוע היבשה, סוד ההצלחה של כהן מובן: "יש לו כוח רצון אדיר, וזה ניצחון של הרוח – לא רק של הכוח. זוהי ללא ספק סגירת מעגל עבורו, ויש לו עוד עתיד מזהיר בצה"ל".

אחד מחבריו של סא"ל כהן אמר הערב: "אנחנו שמחים עבורו. הוא עבר מסע לא פשוט אבל בסוף ההתמדה והנחישות הם היו המתכון שלו להצלחה. אין לאף אחד ספק שהוא עוד יתמודד בעתיד על תפקיד מפקד חטיבת גולני. יש לו כוח רצון חסר תקדים".

מלבד מינויו של כהן, החליט אתמול הרמטכ"ל גנץ על שורה של מינויים נוספים של קצינים בכירים, חלקם הגדול בחיל הים. לתפקיד ראש מספן ים בחיל הים ימונה אלוף-משנה עודד גור-לביא, לתפקיד ראש מספן מודיעין בחיל ימונה אלוף-משנה י', ולתפקיד מפקד בסיס חיל הים בחיפה ימונה אלוף-משנה אליהו שרביט. השלושה יועלו לדרגת תת-אלוף. לתפקיד מפקד עוצבת הגולן ימונה סגן-אלוף אריק חן שיועלה לדרגת אלוף-משנה, לתפקיד מפקד חטיבת שגיא שבגבול עם מצרים ימונה סגן-אלוף גיא ביטון.

עוד בנושא
סא"ל כהן עדיין מאושפז בבית החולים
ניהל קרב קשה בלבנון - ומונה למפקד חטיבת גולני

(עדכון ראשון: 21:56, 07.11.11)

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully