וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באזכרה לרצח גנדי: "מחובתנו לבנות בירושלים"

פנחס וולף

2.11.2011 / 11:52

מליאת הכנסת ציינה עשור להתנקשות בחייו של שר התיירות רחבעם זאבי (גנדי) שנרצח בפתח חדר בית המלון שלו ב-2001. ראש הממשלה אמר בדיון: "נמשיך לבנות בירושלים, ולא מתוך ענישה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

מליאת הכנסת ציינה היום (רביעי) עשור לרציחתו של השר רחבעם זאבי (גנדי). בדיון בכנסת נכחו מרבית חברי הכנסת, כאשר הח"כים הערבים החרימו אותו, כפי שהם נוהגים לעשות בכל שנה.

"אנחנו זוכרים את ההלם שאחז בכולנו כשנפל שר בישראל , כשנפל השר הזה בישראל", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הדיון, "כל אחד מאיתנו, שהכיר את גנדי, יודע עד כמה עמוק הייתה חרוטה ירושלים בנשמתו ובתודעתו. היא ניצבה גבוה גבוה מעל כולן...לנגד עיניו עמדה מטרה אחת – ביצור כוחה של ירושלים, על ידי הגדלת שטחה, והבטחת עתידה כבירת ישראל המאוחדת".

"מעטים יודעים שגבולות ירושלים של היום הסתמכו על הצעה שגנדי הגיש לשר הביטחון, משה דיין", המשיך נתניהו, "לצערנו הרב בירושלים מצא גנדי את מותו, בירושלים אהובתו. סיפור חייו התחיל והסתיים בירושלים. זה היה גנדי – איש ירושלים. על כולנו, אוהבי ירושלים, ללמוד מגנדי". נתניהו הוסיף כי "חובתנו לשמור על אחדותה של ירושלים ולמנוע את שכתוב ההיסטוריה ולהזכיר לעולם, פעם אחר פעם, שמעולם לא הייתה ירושלים בירתו של עם אחר. להזכיר לעולם שלאורך אלפי שנות גלות התפללנו לירושלים".

לדברי נתניהו, "אנו זכינו לחיות בדור התקומה, שחררנו את ירושלים מעול זרים, ובמהלך השנים הפכנו אותה למטרופולין חי ותוסס. לא רק לעיר היסטורית אלא גם עיר של עתיד כביר. עלינו לזכור שמלאכת חיזוקה וביצורה של ירושלים לעולם אינה מסתיימת. כממשלה, מוטלת עלינו החובה להמשיך לדאוג לפיתוחה ולשגשוגה של ירושלים ולכן אנו עושים זאת. נמשיך לפתח את ירושלים ואת שכונותיה ונופיה ואנשיה. אנו בונים בירושלים כי זוהי זכותנו וחובתנו. לא מתוך ענישה, אלא כזכות ייסוד של עמנו לבנות את בירתו הנצחית".

לבני: "חסרה היום המנהיגות של פעם"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) נשאה גם היא דברים לזכרו של גנדי. "בחיי היום-יום ישראל לא תמיד זוכרת את מנהיגיה שאינם. היה יום אחד שבו אין לי ספק שעם ישראל כולו חשב על גנדי - כשראינו את החייל גלעד שליט חוזר הביתה", סיפרה לבני, "אני ראיתי בעיני רוחי את גנדי מסתכל על הדסקיות שהחזיק תלויות בשרשרת לצוואר". היא פנתה לבני משפחתו של גנדי ואמרה כי "אני רוצה לגלות הרבה הערכה לנדיבות הרגשית, שאינה מובנת מאליה, שגיליתם כשהגעתם לשם הקשה מכל מבחינתכם ברשימה שהגישו הטרוריסטים".

"אני חולקת על עמדותיו המהותיות של גנדי בחלק מן הנושאים", הבהירה לבני, "אך בסוף נשאר האדם, וגם אם אני חלוקה עליו, החלק שחסר היום בהיעדרו בכנסת הן לא עמדותיו אלא מנהיגותו, סוג של מנהיגות שחסרה היום – מנהיגות של פעם. מנהיגות שמוליכה את הציבור על פי עמדותיה ולא פועלת לפי עמדות הציבור. אני מאמינה שאנשים מוכנים ללכת אחרי מנהיג אם יודעים ומאמינים שהוא חושב מתוך הסתכלות על המציאות ומקבל החלטות עבור עתידם ולטובתם". לבני סיכמה את דבריה באומרה כי "נדרש היום עוז כדי לעשות שלום".

שר התיירות לשעבר נרצח ב-17 באוקטובר 2001 בפתח חדרו במלון "הייאט" בירושלים. שלושה מתנקשים שהמתינו לו בפתח חדר בית המלון, ירו בו שלושה כדורים מטווח קצר. אנשי החזית העממית לקחו אחריות על ההתנקשות והודיעו כי מדובר היה בנקמה על חיסול מנהיג הארגון על ידי ישראל חודשיים קודם לכן. זאבי שהה במלון ללא מאבטחים, משום שהתנגד להיות מאובטח ולא רצה לשנות את הרגליו עקב איומי הטרור. זאבי נקבר בחלקה הצבאית בהר הרצל.

עשור לרצח רחבעם זאבי - כותרות נוספות:
עשור לרצח גנדי: ”התקשורת והציבור זלזלו בו”
נתניהו על גנדי: ”הבין שחייבים לאחוז בחרב”

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully